VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kéž by se na mě mikrofon občas aspoň usmál

KARLOVY VARY - „Zrušení karlovarského činoherního souboru mě zásadně poznamenalo,“ vzpomíná Lucie Domesová, moderátorka Odpolední jízdy Českého rozhlasu.

26.11.2007
SDÍLEJ:

Lucie DomesováFoto: DENÍK/Archiv

Kromě vedoucího týmu a čtyř redaktorů, s nimiž jsme se v samostatných rozhovorech už seznámili, působí v karlovarském studiu Českého rozhlasu Plzeň také moderátoři živě vysílaného programu Odpolední jízda.

Patří k nim Lucie Domesová, kterou čtenáři obeznámení s kulturním děním v našich největších lázních znají především jako laskavou a skromně vystupující herečku, obdařenou schopností pohladit vlídným slovem, přesto ale oděnou hávem dráždivé tajuplnosti. Umělecká profese ji ke spolupráci s veřejnoprávním rozhlasem doslova předurčila.

Lucie, angažmá v rozhlasovém studiu v roli moderátorky zapadá naprosto přirozeně do mozaiky vašich uměleckých kvalit. Prozraďte, jaký rozdíl pociťujete mezi prací se slovem do mikrofonu a na jevišti?
Rozdíl je to obrovský. Práce u rozhlasového mikrofonu je náročnější v požadavcích na přesnost vyjádření a pregnantnost projevu. To, co na jevišti, před živými a reagujícími diváky, dokreslíte gestem nebo výrazem obličeje, neřkuli šikovným aranžmá, musí být do rozhlasového mikrofonu vysloveno velice přesně, s přesnou intonací a také v přesné délce. Dlouhým kroužením okolo tématu ztratíte pozornost posluchačů. Je to krásná, čistá a velice přesná práce.

Můžete čtenářům připomenout cestu, jež vás přivedla na divadelní prkna. A jaké jsou hlavní milníky vaší herecké profese?
Asi se dá říct, že jsem z divadelní rodiny. Táta byl divadelním režisérem, mimochodem několik let také působil v karlovarském divadle, maminka byla původně herečkou, později televizní režisérkou. Jsem absolventkou pražské konzervatoře. Karlovarské divadlo bylo moje první a zatím jediné angažmá. Co se milníků týče, určitě to bylo setkání s moderátorstvím v České televizi. Za studií jsem moderovala několik dětských pořadů. Ale hlavní můj cíl byla činohra, a tak jsem hned po maturitě přijala angažmá v tehdejším Divadle Vítězslava Nezvala. K zásadním milníkům v životě herečky určitě patří mateřství. Myslím, že po narození mých synů se toho změnilo strašně moc. Každá žena, když se stane matkou, vidí svět jinýma očima a herečka má tu výhodu, že s těma jinýma očima může pracovat. Určitě se jí obrovsky rozšíří obzor.

Patříte k významným hereckým osobnostem Karlových Varů, jejichž činoherní soubor působící dlouhá léta v Městském divadle, předtím v Divadle Vítězslava Nezvala, byl v nedávné minulosti rozpuštěn. Jak vás tato událost poznamenala?
Zrušení činoherního souboru v Karlových Varechmě poznamenalo zásadně. V 45 letech jsem přišla o práci, kterou jsem měla ráda a dělala celý život. Ničemu jinému než herectví jsem se do té doby nevěnovala a zcela na rovinu řečeno, nic jiného jsem ani neuměla. Zkusila jsem učit, ale vynaložená energie naprosto neodpovídala mým pedagogickým výsledkům. Velice dlouho jsem hledala práci, kterou dnes už mám a musím říct, že jimámráda. Působím v kabelové televizi jako redaktorka.

Na co, případně na koho z divadla nejraději vzpomínáte?
Nezapomenutelné promě bylo herecké setkání s Jiřím Štěpničkou. V komorním prostoru divadla Tosca jsme spolu hráli v době rekonstrukce historické budovy karlovarského divadla Sofoklovu antickou tragédii Medea. Já titulní postavu, tedy Medeu, a Jiří Iásona. Každé představení přineslo krásný souboj. Jiří je silný člověk a vynikající herec, na představení s ním nikdy nezapomenu.

Vraťme se ještě k vaší rozhlasové práci. Jak se připravujete na vysílání? A jak sama vnímáte možnost hovořit k publiku, které co do počtu mnohonásobně převyšuje to divadelní?
Co se přípravy týče, tak zatím musím říct, že tak činím velice pečlivě, až pedantsky. Každý vstup si podrobně napíšu a málokdy se od napsaného textu odchyluji. Vstupy mám očíslované a seřazené, abych měla jistotu, že to, co jde připravit, je připraveno. Pravda, nejde všechno. A tak se občas něco přihodí a musím reagovat. Při prvních vysíláních mě tyto nenadálé situace doháněly k zoufalství, ale teď už jsem čím dál statečnější. Množství posluchačů si ani neuvědomuji, jen kdyby se ten mikrofon na mě občas třeba usmál, nebo zavrtěl hlavou, to bych tedy brala.

26.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

TOP DREAM COMPANY se v karlovarském Klubu Paderewski představí v půlce března.

Top Dream Company roztančí republiku. Mají nový singl a vyjíždí na turné

Anneli Rejdová - vítězka kategorie A2
5

Porota vybrala nejlepší mezi skřivánky

Investice míří do školy i naučné stezky

Kyselka - Milionové investice letos přilepší také obyvatelům Kyselky a Radošova. Plánuje se modernizace budovy školy, oprava kostela sv. Václava, otevření naučné stezky a nově obec zřídila také technické služby. Po více než půl století se začne také s rekonstrukcí obecního úřadu.

Statečný muž zachránil chlapce z ledové řeky Ohře

Cheb - Obrovské tragédii zabránil Milan Kolouch z Chebu. Pod dvouletým Patrikem se propadl led a on spadl do ledové Ohře. Jeho zachránce ocenilo i vedení města.

Juniorskými mistry světa ve snowboardcrossu jsou Kalle Koblet a Kristina Paus

Klínovec - FIS Mistrovství světa juniorů ve snowboardingu zažilo finálové jízdy mužů i žen na svahu s převýšením 90 metrů a délkou téměř 700 metrů. S technicky náročnoutratí se nejlépe vypořádal švýcarský jezdec Kalle Koblet v kategorii mužů a Ruska Kristina Paul v kategorii žen.

Změny v přijímačkách na střední školy se dotknou zdravotnických oborů

Karlovarský kraj - V kritériích pro přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2017 až 2018, stanovených Radou Karlovarského kraje, dochází ke změnám. A dotknou se především zdravotnických oborů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies