Šest dopravních nehod se stalo na Chebsku přes prodloužený velikonoční víkend. Motorkářská sezona naplno začala a je to znát. Na svou nezkrotnou vášeň doplatilo na českých silnicích životem pět řidičů jednostopých vozidel.

Jedna z dopravních nehod za účasti motorkáře se stala také ve Velké Hleďsebi, kde jen jako zázrakem vyvázl motorkář s lehkým zraněním. Odborníci varují, že by motorkáři měli více myslet na svou zranitelnost. „Případný střet, jak s vozidlem tak i s pevnou překážkou, končí ve valné většině případů smrtí nebo těžkým zraněním motocyklisty,“ varovala mluvčí policistů Jolana Číhová.

Základní podmínkou jízdy na motocyklu je používání bezpečnostních prvků. „Samozřejmě, ani sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu komunikace, hustotě provozu a počasí,“ zdůraznila mluvčí.

Jolana Číhová také upozornila, že je nutné neopomenout existenci slepých úhlů zpětných zrcátek automobilů, tedy skutečnost, že ostatní motoristé mohou snadno motorkáře přehlédnout. „Předjíždění zprava také zpravidla řidiči automobilů nečekají,“ konstatovala mluvčí. „Poslední radou je nepředjíždět na nepřehledných místech, je to nebezpečný a zbytečný hazard,“ dodala.

Co je podle ostatních šoférů největší chybou motorkářů? „Rozhodně si myslím, že by měli častěji ubrat plyn,“ řekl Tomáš Sedláček z Chebu. „Ale nejsem si jistý, zda s tím někdo něco svede. Motorka je o adrenalinu a rychlosti. Bohužel, mnozí zapomínají na to, že nejsou na silnicích sami a jejich hazard může skončit tragicky pro ostatní.“

Podle mnohých lidí motorkáři zbytečně riskují. „Už dvakrát jsem se jen tak tak vyhnul střetu s motorkářem,“ popisoval Jan Dvořák z Chebu. „Kdyby se mu bývalo něco stalo, asi bych si to neodpustil. Do smrti bych to měl před očima. A mohli by mi všichni říkat, že to byla jeho vina. Myslím, že jsou motorkáři dost neohleduplní.“