VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarský AM bikemaraton letos čekají velké změny. Bikeři se budou brodit Teplou

Karlovy Vary – Dvaačtyřicáté výročí sovětské invaze do Československa si v Karlových Varech užijí hlavně milovníci horských kol. Jako na potvoru se tu v sobotu 21. srpna konají dvě významné akce – Karlovarský AM bikemaraton a čtvrtý závod Českého poháru cross country horských kol.

18.8.2010
SDÍLEJ:

AM bikemaratonFoto: DENÍK/Jiří Linhart

Karlovarský AM bikemaraton, dříve známý jako Artamonovův memoriál, patří už několik let neodmyslitelně do největšího evropského seriálu MTB závodů „Kolo pro život“. Oblibu mezi bikery si vydobyl už v prvních ročnících, které závodníky zavedly do nejvyšších partií Krušných hor, a jeho popularita dále stoupá od doby, kdy se tratě závodu přesunuly do karlovarských městských lesů, kde se pojede i letos.

Tradice je tradice, a tak i letos odstartují závodníci na tratích 15, 50 a 100 km v pravé poledne z centra Karlových Varů na Divadelním náměstí.

Tradice je tradice, ale změna nikdy neškodí, a tak letos udělali pořadatelé z karlovarského sdružení cyklistů A.M.bike no limits hned tři. „První změnu trati si vynutilo uzavření silničního mostu přes Teplou před vjezdem do obce ve směru od Gejzírparku. Trasa tedy vede dál po silnici k přehradě až k zatáčce pod úpravnou vod, kde se sjede do zahradní kolonie a přes dva metry širokou lávku na silnici vedoucí obcí a po ní po proudu řeky až k odbočce k hotelu Alice, kde se najede na původní trať,“ vysvětluje ředitel závodu Michal Metelka.

Další změnu trasy si vynutila termínová kolize se závodem ČP, který se v Karlových Varech jede ve stejný den. Aby nedošlo k promíchání účastníků obou závodů, nepovede trať maratonu z rozcestí u Chopinovy chaty ke Karlově vyhlídce, nýbrž doleva nahoru ve směru na Rusalčinu chatu.

Zatímco tyto dvě změny jsou jen pro letošek, protože v listopadu má být most přes Teplou po opravě opět otevřený, třetí změna bude zřejmě trvalá. „Jedná se o můstek přes Teplou v areálu Toscany, která se opravuje a průjezd stavbou není možný. A nebude možný ani v budoucnu, protože můstek bude stržen. Proto jsme změnili trať tak, že se po sjezdu k můstku u Toscany pokračuje dál po pěšině proti proudu řeky asi 100 metrů až k plotu tenisových kurtů, kde je brod přes Teplou z betonových panelů. Dlouhý je 10 a široký tři metry a za normálního stavu vody tu je hloubka maximálně 30 centimetrů. Je to historicky první brod přes řeku na AM bikemaratonu a myslím, že tohle zpestření trati uvítají jak závodníci, tak diváci,“ věří Metelka.

„Po překonání řeky brodem vyjedou závodníci k benzinové pumpě a po výšlapu strmou pěšinkou na Horní odpolední cestu se vrátí na původní trať,“ dodává ředitel závodu.

Plánky tratí letošního ročníku se zakreslenými změnami jsou už nyní na webových stránkách závodu na www.ambike.com, kde se také mohou zájemci o start na AMbikemaratonu přihlásit.

Autor: Jiří Linhart

18.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na podporu hokeje zahraje i kapela Pestalozzi.

Bijí srdce fanoušků pro hokejisty Energie?

Ilustrační foto.

Ostrov zvládl vstup a slavil první výhru

OTÁZKA PRO: Zdeňka Lakatoše, starostu Abertam

Abertamy - Občané Abertam a Hřebečné zareagovali na výzvu zaslat návrhy na změny ohledně parkovacích míst a dopravní situace obecně. Co tomuto požadavku předcházelo, jak to dopadlo a co se bude dít dál?

Lázněmi se poběží za svitu kolonád, podruhé

Karlovy Vary – Po úspěšné premiéře, kterou si první ročník CITY NIGHT RUNu odbyl v uplynulém roce, kdy si na něj našlo cestu bezmála pět set běžců, je nachytán druhý ročník karlovarského nočního běhu.

Policie hledá násilníka, ubližoval tříletému chlapci

Sokolovsko - Sokolovští kriminalisté pátrají po 29 letém muži z Kynšperku nad Ohří, který je asi 178 cm vysoké střední postavy, má krátké rovné hnědočerné vlasy na ježka, hnědé oči a prořídlé strniště.

Zboural zažitý stereotyp oprav a svěřenou motorku prodal

Karlovarsko - Banální oprava motorky se změnila v trestný čin. Opravář totiž svěřený stroj drze prodal. A co hůř, za neadekvátní cenu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení