Od prvního července letošního roku se město Ostrov stane spolumajitelem a zakladatelem Městského dopravního podniku. Co to znamená? „Pro cestující se nezmění vůbec nic. Linky, zastávky i trasy autobusů zůstanou stejné. Stejně tak výše jízdného," uvedl starosta Ostrova Pavel Čekan.

Město v současné chvíli ročně doplácí přibližně 1 200 000 korun, jelikož je provozování městské hromadné dopravy ztrátové. „Dopravní podnik vznikne ve formě společnosti s ručením omezeným. Aktuálně je podán návrh na její zápis do obchodního rejstříku. Město do jejího založení jde půl na půl s firmou Ligneta. Ta dodá autobusy a personál. My bychom časem mohli dosáhnout na dotace, a z nich pořídit vlastní vozy, ideálně ekologické. Účetnictví bude zajišťovat externí firma," pokračuje starosta. Budoucí ředitel dopravního podniku zatím znám není. „Valná hromada bude dvoučlenná, zástupcem města jsem já, coby starosta, Ligneta dosadí druhého člověka. Dozorčí rada bude mít čtyři členy," dokončil Čekan.

Městská hromadná doprava přepraví v Ostrově ročně kolem čtyř tisíc cestujících. Aktuálně ji provozuje společnost Ligneta a město ji financuje. Má vnitřní linky, které obsluhují samotný Ostrov, a linky vnější. Jejich autobusy zajíždějí do Horního a Dolního Žďáru, do Hlubokého, do Kfel a vracejí se zpět do Ostrova. V budoucnu by se počet tras mohl rozšířit o linku do průmyslové zóny. V jednání je prý také trasa do Hroznětína, konkrétně na Velký Rybník a možná je i linka zajíždějící do Merklína. Ostrovské hromadné dopravě se osvědčily menší vozy autobusů. Ty prozatím zůstanou v barvách firmy Ligneta. Podle starosty Čekana zatím není na pořadu dne otázka ohledně jejich barevnosti. Cedule na zastávkách by ale město rádo barevně rozlišilo, aby z nich bylo jasně patrné, do kterých autobusů na nich mohou lidé nastoupit.