Zajistit propojení karlovarského letiště s některou západní destinací by mohla nová linka mezi Prahou, Karlovými Vary a německým Düsseldorfem. Respektive její upravená podoba, protože po trase mezi Prahou a hlavním městem německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko už letadla ČSA létají. A právě o možnosti, že by letadla po cestě přistála ještě v Karlových Varech, začali jednat zástupci kraje, krajského města, letiště i některých místních podnikatelů. Pokud se dospěje k dohodě, mohla by linka v této podobě začít fungovat od příštího roku. Uvedl to krajský radní Petr Šindelář (ODS).

„Jednání jsou v samém počátku. Jeden neúspěšný pokus o spojení s Německem už tady sice byl, ale tohle je o něčem jiném. Tentokrát by nešlo o to, naplnit celé letadlo pro konkrétní let, ale prodat jen jednotlivá sedadla na pravidelnou linku. Což by mohlo být jednodušší," konstatoval Šindelář.

Na trase by nelétala velká letadla, ale menší turbovrtulové stroje ATR s kapacitou kolem sedmi desítek míst. „Pokud by se nová podoba linky osvědčila a byl by o ni větší zájem, mohlo by dojít k jejímu rozšíření. Momentálně se bavíme o frekvenci dvou letů s mezipřistáním v Karlových Varech týdně. Mohlo by jít o čtvrtek a neděli," poznamenal Šindelář.

Zatím je jisté, že na nové podobě linky by se měly podílet i subjekty z regionu, tedy Karlovarský kraj, město Karlovy Vary a podnikatelské subjekty. Podle Šindeláře model spolufinancování ale ještě jasný není. „Prozatím je ve hře asi pět variant, o kterých se budeme dále bavit. Příspěvek Karlovarského kraje by se mohl pohybovat kolem tří milionů korun," dodal.

Zástupci kraje hovořili s představiteli ČSA rovněž o případné lince do Anglie. „To je ale z pohledu aerolinek údajně problematické. Pokud bychom o tuto linku stáli, museli bychom hledat nejspíše jiného partnera," podotkl Šindelář.