„Cyklostezka výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Díky ní se cyklisté vyhnou frekventované silnici z Karlových Varů na Plzeň," uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Místním ovšem ani tak nevadí cyklisté. Mají spíše obavy z toho, že se po části stezky, která slouží mezi Tašovicemi a novým mostem přes Ohři i jako místní komunikace, budou prohánět automobily.

„To je jasné a už to také začalo. Provoz aut vzrostl a navíc tady jezdí rychle. Dříve byla na začátku cesty značka se zákazem vjezdu, ta tu ale nyní není. Mělo by se to nějak řešit," uvedl jeden z majitelů domků.

Určitou satisfakcí jim může být, že dřívější mizernou cestu nahradil kvalitní asfaltový povrch vhodný i pro in-line bruslaře. „Dosud zde účinně fungovala zejména přirozená regulace, kdy vozidla zahrádkářů, chatařů a obyvatel lokality jezdila pomalu, protože komunikace byla nekvalitní, její profil užší, díky množství stromů nebyla tak přehledná a řidiči proto jezdili pomalu a opatrně. To se samozřejmě vykácením některých stromů a novým povrchem změnilo," uvedla mluvčí magistrátu Helena Kyselá.

Podle karlovarského primátora Petra Kulhánka vyvolá město jednání s Policií ČR a dopravním inspektorátem s cílem nastavit regulaci dopravy v této lokalitě. „Příští týden proběhne místní šetření za účasti zástupců magistrátu a Policie ČR, aby se stanovilo nejvhodnější řešení. V úvahu připadá zónové omezení maximální povolené rychlosti na 30 kilometrů v hodině nebo zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu nebo s jiným vymezením," konstatoval primátor.

Zároveň bude nový úsek cyklostezky zahrnut do tras kontrolní činnosti městské policie.

Dominantou trasy směřující od Doubského mostu levobřežní nivou ulicí U Brodu přes Tašovice k jižnímu konci chatové a zahrádkářské osady, je most dlouhý 80 metrů. Přes něj se cyklisté dostanou na stávající trasu ve Svatošské ulici. Nová trasa je dlouhá 2,2 kilometru a napojila se na cyklostezku vedoucí až do Chebu. Její vybudování přišlo na zhruba 32 milionů korun.Projekt připravilo město, o dotace ale žádal Karlovarský kraj. Na rozdíl od města kraj splňoval podmínky pro podání žádosti o dotaci z Regionálního operačního programu Severozápad, která pokryla v tomto případě 85 procent nákladů.

K propojení cyklostezky podél Ohře v Karlových Varech a pokračování do Chebu už chybí jen malý úsek od Doubského mostu k obchodnímu centru Varyáda. Podle primátora Kulhánka i na něj dojde.

„Stavba tohoto úseku dosud vázla na majetkových vztazích a jejich vypořádání. Nyní se ale už jedná o vzájemné výměně pozemků mezi vlastníkem a městem. Začíná se také pracovat na projektu. Poslední úsek přes Karlovy Vary by mohl být hotový příští rok," řekl Kulhánek.