S technikou, která patří k nejmodernějším v Evropě, sledovala parametry silnic – například podélnou nerovnost, hloubku vyjetých kolejí, praskliny, výtluky a současně pořizovala snímky cest a jejich nejbližšího okolí.
Vyhodnocená data využije Krajská správa a údržba silnic v systému hospodaření s vozovkami. "Budeme moci mnohem lépe a včas plánovat opravy prioritních úseků a vhodnou technologii údržby. Dokážeme účelněji využít finanční prostředky a zrekonstruovat za ně více kilometrů. Díky diagnostice mohou finanční úspory při opravách silnic dosáhnout podle některých zahraničních studií 7 až 10 procent. Zkušenosti v České republice hovoří o úsporách až 15 procent," řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Dokonalá diagnostika může posloužit I jako objektivní argument při podávání žádostí o dotace na opravy cest. Vyhodnocené údaje budou zpracovány do závěrečné zprávy a výsledná data se objeví v Geoportálu Digitální mapy veřejné správy Karlovarského kraje. Zvolený způsob sběru informací o stavu silnic navíc umožní porovnat tato data s případným příštím výsledkem měření. Kraj by tak zjistil změny a mohl by přesněji předpovídat vývoj opotřebení vozovek.
Diagnostika se týkala v Karlovarském kraji všech silnic II. třídy (470 km) a vybraných silnic III. třídy (270 km). Kraj za službu zaplatí 1,9 milionu korun (bez DPH). Měření muselo probíhat při běžných provozních rychlostech vozidlem nepřesahujícím šířku 2,5 metru, aby na dotčených silnicích nedocházelo k omezení provozu.