VYBERTE SI REGION

Loňská bilance střetů na železnici: šest nehod, čtyři zranění, dva mrtví

Karlovarský kraj - Během loňského roku došlo v kraji k šesti nehodám na železničních přejezdech. Byly při nich zraněny čtyři osoby, dva lidé dokonce zemřeli.

10.1.2017
SDÍLEJ:

Modernizace železniční trati z Chebu na hranice s Německem za 528,6 milionu korun je dokončena. Foto: Deník/Jan Buriánek

Polovina nehod se stala na přejezdu, kde je jen výstražný kříž, dvě v místě, kde na přijíždějící vlak upozorňuje světelná signalizace a jedna na přejezdu se závorami.

„Ze statistik vyplývá, že 99,9 % nehod je zapříčiněno nevhodným chováním účastníků silničního provozu, motoristů, cyklistů a pěších. Nebezpečný přejezd neexistuje," upozorňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

„V Karlovarském kraji nemáme žádný přejezd, který bychom vyhodnotili vyloženě jako rizikový. Nehody, které se staly v loňském roce na přejezdech, se obešly bez vážných zranění," uvedla policejní mluvčí Kateřina Böhmová.

To je i případ listopadové nehody mezi Vintířovem a Novým Sedlem na Sokolovsku. Žena tam vyvázla po srážce s nákladní vlakovou soupravou jen s lehkým zraněním. Z auta ji po náročném vyprošťování vysvobodili hasiči. Řidička vjela na přejezd v době, kdy svítila červená signalizace. Vlak ji po kolejích vláčel 150 metrů. „Na hasiče čekalo složité vyprošťování vhledem k deformaci auta. Žena mohla mluvit o velkém štěstí, neboť se jí vyhnuly všechny deformační zóny. Naštěstí utrpěla jen lehké zranění. Takové srážky s vlakem mívají tragické následky," připomněl nehodu mluvčí krajských hasičů Martin Kasal.

Na železničních přejezdech v Karlovarském kraji přibývají bezpečnostní opatření a řada dříve nechráněných přejezdů už má závory. To je příklad frekventovaného přejezdu mezi Mírovou na Karlovarsku a Chodovem na Sokolovsku.

Vážná dopravní nehoda se stala před dvěma lety také u Nového Kostela na Chebsku. Motorový vlak tu narazil do osobního auta, ve kterém cestovali čtyři lidé, všichni museli být kvůli zranění převezeni do nemocnice. Železniční přejezd zabezpečoval v té době pouze výstražný kříž. V loňském roce sem SŽDC přidalo i světelnou a zvukovou výstrahu.

VELKÉ INVESTICE

Pouze výstražným křížem byl chráněn i přejezd v Novém Drahově, před osmi lety tu manipulační vlak doslova rozpáral nákladní auto. I zde loni přibyla světelná a zvuková signalizace.

Bezpečnějšího přejíždění a přecházení kolejí se dočkali lidé na železniční trati Cheb Luby. Celkem se na kolejích objevilo třináct přejezdových zabezpečovacích zařízení. Náklady dosáhly částky 66 milionů korun.

Nová technika se objevila i na přejezdech na trati Cheb Schrinding, kde pracovníci Správy železniční dopravní cesty před rokem zrekonstruovali zdejší trať na část 3. železničního koridoru, kde se bude v budoucnu moci jezdit až rychlostí 160 km/h. I zde se řidiči setkají s novými výstražníky i závorami a náklady na jejich vybudování dosáhly 62 milionů korun.

Autor: Jiří Drozdík, Jan Buriánek

10.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slavnostní otevření BWI v Chebu.
9

Kratina: V Chebu bude jedna z největších průmyslových zón střední Evropy

Víkendová bilance? Čtyři body pro Energii

Karlovy Vary – Čtyři body a poskočení na třinácté místo. Tak takový byl víkend hokejistů HC Energie. Na ledě Sparty vyválčili bod a včera v podvečer pak udolali doma Zlín 4:1.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Mladík trénoval karate, odnesla to hlava sochy na návsi

Karlovarský kraj – Trénink karate mladíka ze Sokolovska bude mít dohru u soudu. Ten totiž kopem urazil hlavu soše na návsi malé obce na Sokolovsku. Mladistvý se bude zpovídat z poškození cizí věci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies