"Aktuálně se přitom pracuje na realizaci první etapy, kdy by měla být vybudována cyklostezka na úseku Kraslice – Rotava (železniční stanice). Nyní pracujeme na projektové dokumentaci, tak aby mohlo být vydáno územní rozhodnutí. Chybí k tomu už jen několik málo souhlasů vlastníků okolních pozemků. Do konce roku by pak měla být hotová projektová dokumentace k vydání stavebního povolení,“ řekl manažer svazku Bohumil Zeman.

Projektová dokumentace vyjde na 330 tisíc korun. Polovinu by formou dotace mohl poskytnout Karlovarský kraj. Náklady na výstavbu zhruba šestikilometrové cyklostezky odhadl projektant na jednačtyřicet milionů korun. Cena se ale patrně sníží. Starostové ze svazku totiž nesouhlasí s tím, aby cyklostezka měla po celé délce asfaltový povrch. Mluví se o tom, že asfalt by byl položen jen na jejím začátku, aby se dala využívat i pro bruslení. „Celková investice by se tak mohla snížit až o deset milionů,“ poznamenal Zeman. Podle jeho slov se přitom nabízí hned několik možností financování. Dotace by mohla být poskytnuta například ze Státního fondu dopravní infrastruktury, z IROPu nebo z přeshraničních fondů.

Při akci Děti baví Loket představují svůj program základní, základní umělecká škola a obě mateřinky z Lokte. V závěru se stalo pěknou tradicí pasování budoucích prvňáčků vycházejícími žáky na školáky.
Hvězdami loketského amfiteátru byly tentokrát děti

Projekt výstavby cyklostezky oprášil svazek v roce 2015. Ta původní ale vedla po frekventované silnici. „Hledali jsme řešení, jak se silnici co nejvíce vyhnout. Takže jsme ji zasadili více do přírody, kde však bude nutné vybudovat hned tři přemostění a opěrné zdi. Proto jsou náklady na její výstavbu takto vysoké,“ uvedla předsedkyně svazku Iva Kalátová.