VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svátek železnice jak se patří

Karlovarský kraj - Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.

26.9.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.Foto: Václava Simeonová

Malí i velcí milovníci vlaků si prohlédli nejmodernější rychlíkovou soupravu v Česku InterPanter, moderní vysokorychlostní soupravu Railjet, ale i parní lokomotivy Malý Bejček, Albatros, Ušatá nebo Všudybylka. Nechyběly historické motorové lokomotivy Hektor, Karkulka či Bardotka či staré motorové vozy Hurvínek, Věžák, Singrovka nebo Kredenc. Největší pozornost lákal Stříbrný šíp, unikátní motorový vůz z 30. let 20. století. Letos se poprvé představil po pětileté kompletní rekonstrukci za 33 milionů korun. Vůz s 64 místy k sezení vyvinula lokomotivka ČKD, do provozu byl uveden v březnu 1939. Za války byl odstaven, po obnovení v roce 1948 jezdil jen do roku 1952 a poté se dlouhá léta stěhoval do různých dep a chátral.

Své místo si v programu našly i modely. Výstavu železničních modelů a kolejišť připravili modeláři z Model klubu Sokolov spolu se svými kolegy z Plzně a Nýřan. „Výstava byla také doplněna expozicí fotografií a různých předmětů s železniční tematikou," sdělil Jiří Randa z Model klubu Sokolov.

Národní den železnice skončil až večer. „Vyvrcholením Národního dne železnice byla exkluzivní světelná show plná historických lokomotiv," sdělila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Nabídla třináct historických exponátů ve scénickém osvětlení a v kontextu historických událostí doprovázeném představením každého z exponátů."

Program si pro návštěvníky připravilo také město Cheb, které nachystalo komentované prohlídky historického jádra nebo také volný vstup na chebský hrad.

První železnice se v českých zemích objevila v roce 1832, kdy byla vybudována první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839. Do Prahy přijel první vlak před 170 lety, v roce 1845. 

Autor: Václava Simeonová, ČTK

26.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Nebezpečný Němec je za mřížemi

Ilustrační foto

Obleva připravila hory o část sněhu. Přesto se stále lyžuje

Rozhodnuto: play-out se ve druhé lize hrát bude

Karlovarský kraj - Baník začne záchranářské práce v sobotu 4. března v Jindřichově Hradci.

Z policejních svodek aneb Černá kronika Karlovarska

Karlovarsko - Jakými případy se zabývala v uplynulých dnech policie, kriminalisté či strážníci?

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují studenty i za 100 000 korun

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

Kordisté poprvé vyhráli týmovou soutěž na Světovém poháru

Vancouver - Čeští kordisté vyhráli poprvé v historii týmovou soutěž na Světovém poháru. Ve Vancouveru se o to v neděli zasloužila sestava ve složení Jiří Beran, Richard Pokorný, Martin Rubeš a Pavel Pitra. Olympionik Beran přidal triumf v soutěži družstev k individuálnímu prvenství z roku 2007, kdy dokázal v Buenos Aires zvítězit v prestižním seriálu jako zatím poslední český šermíř.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies