VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svátek železnice jak se patří

Karlovarský kraj - Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.

26.9.2016
SDÍLEJ:

Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.Foto: Václava Simeonová

Malí i velcí milovníci vlaků si prohlédli nejmodernější rychlíkovou soupravu v Česku InterPanter, moderní vysokorychlostní soupravu Railjet, ale i parní lokomotivy Malý Bejček, Albatros, Ušatá nebo Všudybylka. Nechyběly historické motorové lokomotivy Hektor, Karkulka či Bardotka či staré motorové vozy Hurvínek, Věžák, Singrovka nebo Kredenc. Největší pozornost lákal Stříbrný šíp, unikátní motorový vůz z 30. let 20. století. Letos se poprvé představil po pětileté kompletní rekonstrukci za 33 milionů korun. Vůz s 64 místy k sezení vyvinula lokomotivka ČKD, do provozu byl uveden v březnu 1939. Za války byl odstaven, po obnovení v roce 1948 jezdil jen do roku 1952 a poté se dlouhá léta stěhoval do různých dep a chátral.

Své místo si v programu našly i modely. Výstavu železničních modelů a kolejišť připravili modeláři z Model klubu Sokolov spolu se svými kolegy z Plzně a Nýřan. „Výstava byla také doplněna expozicí fotografií a různých předmětů s železniční tematikou," sdělil Jiří Randa z Model klubu Sokolov.

Národní den železnice skončil až večer. „Vyvrcholením Národního dne železnice byla exkluzivní světelná show plná historických lokomotiv," sdělila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Nabídla třináct historických exponátů ve scénickém osvětlení a v kontextu historických událostí doprovázeném představením každého z exponátů."

Program si pro návštěvníky připravilo také město Cheb, které nachystalo komentované prohlídky historického jádra nebo také volný vstup na chebský hrad.

První železnice se v českých zemích objevila v roce 1832, kdy byla vybudována první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839. Do Prahy přijel první vlak před 170 lety, v roce 1845. 

Autor: Václava Simeonová, ČTK

26.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Hnojte popelem

Ilustrační foto.

Fotopast ho bude stát tři roky

Město si posvítí na správu svého majetku

Ostrov - Programové prohlášení nového vedení města spatřilo světlo světa krátce po odvolání ostrovského starosty Pavla Čekana (ČSSD), k němuž došlo 12. dubna.

Zlatý kříž policistovi, který zachránil život zraněné ženě

Praha, Karlovarsko – Vyznamenání Zlatý záchranářský kříž, které je udělováno již 18 let, si vysloužil policista Miroslav Kozák z Oddělení pobytové kontroly, pátrání a eskort cizinecké policie v Karlovarském kraji.

Chtěl sluchátka bez placení, ale než s nimi utekl, tak ho chytili

Karlovy Vary – Asi se mu rozbila sluchátka, tak si chtěl odnést z obchodu nová.

Čarodějnice zaplanou a májky povstanou

Karlovarský kraj – Pálením čarodějnic a stavěním májek se vždy slaví příchod jara a tyto původně pohanské zvyky v obcích i městech doprovází bohaté kulturní programy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies