Nové dopravní terminály se už podařilo vybudovat v Sokolově, Chebu a v Mariánských Lázních, jen v Karlových Varech dosud chybí. Je však otázkou, zda se na „megastavbu" v krajské metropoli podaří najít peníze a skloubit zájmy města se zájmy soukromého investora, jemuž patří většina pozemků, kde se má stavět.

Se záměrem se včera seznámil i ministr dopravy Dan Ťok (ANO), jemuž primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA) na místě ukázal, jak si město představuje budoucí změnu této části Karlových Varů. „Je to ambiciózní a hezký plán, který má jeden problém. A to jsou peníze," konstatoval Ťok. Investici Karlovy Vary odhadují na 500 až 700 milionů korun a podle primátora by se na projektu měly finančně podílet město, Správa dopravní železniční cesty, Ministerstvo dopravy a část peněz by měla jít i z Integrovaného regionálního operačního programu, do něhož vedení města už tento projekt zařadilo. Ministr Ťok o penězích hovořil zdrženlivě, upozornil, že podmínky k čerpání evropských dotací jsou nastaveny velmi tvrdě a vždy hraje roli důkladná příprava projektů. Nicméně přislíbil, že se s tímto karlovarským záměrem, který podporuje i Karlovarský kraj, seznámí a vše nechá spočítat odborníky. Karlovy Vary už ostatně s pracemi začaly. Projekt vidí jako stěžejní prioritu a podle primátora se už pracuje na čistopisu územní studie, na niž naváže studie architektonická. „Jde tak o formování města do budoucna a vznik nového moderního centra.

V Chebu slouží nový dopravní terminál za 110 milionů korun od prosince 2012. Umožňuje pohodlný přístup z vlakového nádraží k meziměstským autobusům a MHD.

Na stavbu získal kraj dotaci z Regionálního operačního programu Severozápad. Akci předfinancoval Karlovarský kraj, město Cheb přispělo devíti miliony korun.

Terminál se díky unikátní konstrukci ve tvaru šestiúhelníku, podél kterého jsou autobusová stání, stal navíc jednou z nových architektonických dominant města. V centrální budově je infocentrum, úschovna, občerstvení, nechybí provozní zázemí pro řidiče a dispečery.

V Mariánských Lázních vznikl rovněž v roce 2012 dopravní terminál za přibližně 75 milionů korun. Pohodlně propojil vlakové nádraží a autobusové zastávky před ním. Protože jde o vstupní bránu do lázeňského města, odpovídá tomu i jeho vzhled připomínající kolonádu. Při stavbě terminálu vzniklo šest nových zastávek pro příměstskou dopravu a centrální stání pro městskou hromadnou dopravu a dále 61 parkovacích míst. Umožňuje to snadný příjezd autem k nádraží a pokračování veřejnou dopravou nebo třeba na kole, protože na nádraží funguje i půjčovna kol.

Nový dopravní terminál v Sokolově slouží od podzimu roku 2011. Sloučil autobusové a vlakové nádraží, investorem dopravního terminálu byl Karlovarský kraj a přišel na zhruba 110 milionů korun. Stejně jako u předchozích terminálů pokryla podstatnou část nákladů dotace Evropské unie.