Pokud pro pacienty v současnosti letí vojenský vrtulník, nemůže přistát v nemocnici, ale musí hledat náhradní plochy. Projekt pavilonu akutní medicíny z roku 2010 s přistáním těžších strojů nepočítal. Pacienti se tak mezi nemocnicí a místem přistání vrtulníku vojenských záchranářů převáželi sanitním vozem. Vojenští záchranáři přitom létali do regionu nejčastěji.

„Mám opravdu velkou radost, že se nám podařilo vyřešit tak závažný problém," říká k rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová. Ta se o situaci zajímala dlouhodobě a patřila k významným kritikům původní koncepce heliportu.

„Při převozu pacienta mezi nemocnicí a vrtulníkem se ztrácely cenné minuty, které mohou, v krajním případě, rozhodovat o životě člověka. To už by ale, naštěstí, mělo být minulostí," poznamenala hejtmanka.

Příprava změny užívání stavby, kterou započal odbor investic Karlovarského kraje ve spolupráci s technickým útvarem Karlovarské krajské nemocnice již v prosinci 2015, si vyžádala nové statické posouzení a zpracování projektové dokumentace. A to tak, aby v nemocnici mohly přistávat i vrtulníky s tonáží do 6,4 tuny a délkou trupu až 19 metrů.

„Náklady na projektovou přípravu hradil kraj ze svého rozpočtu a dosáhly částky téměř devadesáti tisíc korun bez DPH. Náklady na úpravu heliportu pak dosáhnou dalších padesáti tisíc korun," řekl Jan Bureš, krajský radní pro oblast zdravotnictví.

Vedle strojů civilních nebo policejních záchranářů tak budou moci nově přistávat v karlovarské nemocnici i víceúčelové vrtulníky PZL W-3 Sokół, které používá Letecká záchranná služba Armády České republiky. Ty jsou výrazně prostornější než civilní stroje, a posádce tak nabízí lepší možnosti pro práci s pacientem.

Pro pacienty v kritickém stavu je změna zcela zásadní. Heliport přímo navazuje na operační sály i ta oddělení nemocnice, která poskytují urgentní péči. Díky tomu se minimalizují časy nutné pro transport pacienta. Z Karlových Varů jsou převáženi nejčastěji na specializovaná neurochirurgická a kardiochirurgická oddělení v Plzni nebo Praze, a to kvůli cévním výdutím nebo infarktům myokardu. V obou případech se přitom často hraje o každou minutu.

V současné době létá vrtulník přímo z karlovarské nemocnice zhruba šestkrát ročně a další až dvacítka pacientů je převážena k transportu na letiště nebo jiná místa přistání. Po úpravě heliportu se předpokládá, že z nemocnice bude létat v průměru jeden transport týdně do specializovaných center a zhruba stejný počet pacientů by měl být letecky naopak transportován do Nemocnice v Karlových Varech.

Nemocnice v Karlových Varech je součástí akciové společnosti Karlovarská krajská nemocnice. Jejím zřizovatelem a stoprocentním vlastníkem je Karlovarský kraj.

Krajská nemocnice je největším zdravotnickým zařízením v kraji a zároveň jedním z největších zaměstnavatelů v regionu. Vedle základních oborů provozuje i řadu specializovaných pracovišť, která jsou v kraji jedinečná.