VYBRAT REGION
Zavřít mapu

A je to! Horní nádraží jde k zemi

Karlovy Vary - O co déle lidé kritizovali neutěšený stav horního nádraží v Karlových Varech, o to rychleji nyní zdevastované budovy mizí. Bagry se do nich zakously už v pondělí a koncem týdne je do země pohřbí úplně. A proměna nevábného železničního baráku na nový, moderní terminál tak může začít.

23.9.2015 2
SDÍLEJ:

HORNÍ NÁDRAŽÍ MIZÍ. Do původních objektů horního nádraží v Karlových Varech se zakousl bagr a srovnává je se zemí. Na místě zdemolovaných budov vznikne moderní terminál. Vyřešit bude třeba osud historické konstrukce nad prvním nástupištěm.Foto: Foto Deník Vladimír Meluzín

Podle Jakuba Ptačinského, mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která rekonstrukci zajišťuje, se práce sice zdržely, ale pouze opticky. „Firma, která rekonstrukci nádraží provádí, zvolila jiný postup," vysvětlil. Dělníci nezačali pracovat v prostorách nádraží, ale v tak zvané neviditelné části. „Šlo o montáž vnitřních sítí před demolicí budovy a prováděly se sondy terénu, na němž vyroste nová budova," doplnil mluvčí.

Jenomže rekonstrukce horního nádraží se zřejmě neobejde bez komplikací. Protože zatímco jedni, a to včetně vedení města, si oddechli, že oprava konečně začala, památkáři investora varují, že není vyloučeno prohlášení litinového zastřešení nástupiště za kulturní památku. Původní verze, aby kulturní památkou bylo celé horní nádraží, totiž neprošel.

„Ve fázi zpracování a projednávání je tedy pouze návrh na tu nejhodnotnější část, která kryje nástupiště. A je reálný předpoklad, že litinová krytina na seznamu kulturních památek bude. My jsme proto majitele upozornili, aby na to při pracích brali ohled a nedělali nevratné kroky," vysvětlil Vladimír Lokajíček z pracoviště Národního památkového úřadu v Lokti. Jenomže pak by litinový skvost mohl také zůstat tam, kde je nyní, tedy u kolejiště. S čímž projekt nepočítá. Litinového zastřešení nástupiště se demolice sice netýká, ale podle projektu architekta Petra Franty by mělo být předsunuto před budovu horního nádraží a zastřešit zastávky autobusů. Litinový kryt se tak bude muset rozebrat, zakonzervovat a znovu složit.

A ve hře jsou i peníze. Podle mluvčího Ptačinského SŽDC Karlovým Varům nabídla, aby si litinový kryt za osm milionů korun odkoupily. Jenomže město váhá. „Teď o tom licitujeme. My bychom byli pro, aby se SŽDC na rekonstrukci litiny finančně spolupodílela," vysvětlil náměstek primátora Jiří Klsák (KOA). Přitom celá investice horního nádraží bude stát SŽDC necelých sto milionů korun, z nichž 70 procent by investor rád uhradil z evropských dotací. Konečný moderní vzhled nádraží by měl splňovat veškeré nároky odpovídající trendům 21. století, s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících. Součástí je i úprava zeleně před nádražím a právě stromy by podle náměstka Klsáka měly tlumit moderní efekt nových budov, které nahradí byť historické, ale ostudné současné objekty. „Já jsem rád, že se hnuly ledy a že se něco děje. Je pravda, že jde o novostavbu, ale současné budovy už byly ve zchátralém stavu," uvedl náměstek Klsák.

Autor: Ivana Kalinová

23.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Muž se napil kyseliny. Zřejmě omylem

Mariánskolázeňští fotbalisté odjížděli do Plzně na hřiště Petřína s cílem urvat alespoň bodík. To se ale nepovedlo.
7

Vítězství si venku připsali jen borci karlovarské Slavie

Miliony pomáhají modernizovat výuku

Karlovarský kraj – Rušno bylo přes prázdniny ve školách v Karlovarském kraji.

Starosta ocenil obětavou sousedku

Cheb – Jak nebezpečný může být oxid uhelnatý, se nedávno přesvědčili rodiče z Chebu.

Zastávka bude počítat, kolik projede cyklistů

Ostrov - Zapomenutá železniční zastávka se dočká nového vzhledu a chytrého počítadla.

Nehod výrazně přibylo, jejich obětí naštěstí ne

Karlovarský kraj - Bezmála o dvě stovky dopravních nehod více než vloni vyšetřovali policisté v Karlovarském kraji od ledna do července. Nárůstu počtu bouraček naštěstí neodpovídal počet usmrcených lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení