VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečně v centru na kole? Nereálné

Karlovy Vary - Cyklisté se bouří. Vydat se do centra na kole je i kvůli téměř neexistenci cyklopruhů těžké

7.5.2013
SDÍLEJ:

VYRAZIT NA KOLE do lázeňského města se bez všude využívaných cyklopruhů dá jen těžko. Karlovy Vary mají na svém území jen dva o délce necelých 400 metrů.Foto: Petr Toman

Necelých 400 metrů. To je celková délka všech cyklopruhů na území lázeňského města. Tedy dvou. Milovníkům kol se to zdá málo a už několik let se snaží situaci změnit. Marně.

Jejich iniciativa hledá podporu především ve využívání sociálních sítí, kde na facebooku je už zaregistrováno 352 členů. Největším trnem v oku jim je především špatná průjezdnost centrem města.

„Ve své jednoduchosti geniální plán spočívá ve vybudování krátkého cyklopruhu, pravděpodobně nejkratšího v Evropě. Ten se nalézá u transfuzní stanice. A jeho funkcí je poštvat proti sobě chodce a cyklisty. Jedni osočují druhé, že jim vstupují či vjíždějí do cesty. Městu se tak podařilo rozeštvat přirozené spojence a může se plně věnovat budování kruhových objezdů a nových parkovacích míst," píší zde hlavní správci stránky.

Lázeňské město se snaží situaci vyřešit především rozvojem cyklostezek, případně smíšených stezek pro cyklisty a chodce.

„Město si uvědomuje nutnost dalšího rozvoje cyklodopravy. Především pro její vedení v centru města na frekventovaných komunikacích, kde už není prostor pro budování nových oddělených stezek, se zdá být zřízení cyklopruhů řešením," řekl mluvčí magistrátu Jan Kopál.

To ale obvykle znamená snížení parkovacích kapacit v místech, což může být pro obyvatele i podnikatele v této lokalitě kontroverzní.

Podle odborných dopravních publikací se přitom kvůli realizaci cyklopruhů sníží počet parkovacích míst jen zhruba o deset procent. „Tytéž odborné publikace pak jasně uvádějí, že poptávka po cyklopruzích by byla všude stejná, tedy velmi vysoká, a že při existenci ucelené sítě cyklopruhů ve městě se počet lidí přepravujících se na kole do práce, do školy či jinam zvýší několikanásobně," jmenoval některé z argumentů iniciativy Daniel Kocum.

Iniciátoři poukazují především na nízkou pořizovací cenu.„Realizace cyklopruhů v rámci plánovaných rekonstrukcí ulic opravdu stojí jen na vůli zástupců města, tedy politiků a úředníků. Cena rekonstrukce se kvůli nim totiž nikterak nezmění," dodává jeden ze strůjců iniciativy Dominik Jandl.

Autor: Petr Toman

7.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krajský lídr Realistů Tomáš Ševčík

Prestiž politice mohou vrátit pouze politici, kteří nebudou lidem lhát

Sobotní akce Motýlí běh.
19

Lidé podpořili Motýlím během domácí hospic

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Zimní stadion byl plný tvrdých pěstí

Mariánské Lázně - Již poosmé se mohli příznivci zápasů K-1, MMA a zápasů v thajském boxu těšit na tradiční mariánskolázeňskou Noc boje na mariánskolázeňském zimním stadionu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Vjezd pro auta na „Masaryčku“ bude o hodinu zkrácen

Karlovy Vary - O jednu hodinu méně budou mít k dispozici zásobovací automobily pro vjezd na pěší zónu T. G. Masaryka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení