VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečně v centru na kole? Nereálné

Karlovy Vary - Cyklisté se bouří. Vydat se do centra na kole je i kvůli téměř neexistenci cyklopruhů těžké

7.5.2013
SDÍLEJ:

VYRAZIT NA KOLE do lázeňského města se bez všude využívaných cyklopruhů dá jen těžko. Karlovy Vary mají na svém území jen dva o délce necelých 400 metrů.Foto: Petr Toman

Necelých 400 metrů. To je celková délka všech cyklopruhů na území lázeňského města. Tedy dvou. Milovníkům kol se to zdá málo a už několik let se snaží situaci změnit. Marně.

Jejich iniciativa hledá podporu především ve využívání sociálních sítí, kde na facebooku je už zaregistrováno 352 členů. Největším trnem v oku jim je především špatná průjezdnost centrem města.

„Ve své jednoduchosti geniální plán spočívá ve vybudování krátkého cyklopruhu, pravděpodobně nejkratšího v Evropě. Ten se nalézá u transfuzní stanice. A jeho funkcí je poštvat proti sobě chodce a cyklisty. Jedni osočují druhé, že jim vstupují či vjíždějí do cesty. Městu se tak podařilo rozeštvat přirozené spojence a může se plně věnovat budování kruhových objezdů a nových parkovacích míst," píší zde hlavní správci stránky.

Lázeňské město se snaží situaci vyřešit především rozvojem cyklostezek, případně smíšených stezek pro cyklisty a chodce.

„Město si uvědomuje nutnost dalšího rozvoje cyklodopravy. Především pro její vedení v centru města na frekventovaných komunikacích, kde už není prostor pro budování nových oddělených stezek, se zdá být zřízení cyklopruhů řešením," řekl mluvčí magistrátu Jan Kopál.

To ale obvykle znamená snížení parkovacích kapacit v místech, což může být pro obyvatele i podnikatele v této lokalitě kontroverzní.

Podle odborných dopravních publikací se přitom kvůli realizaci cyklopruhů sníží počet parkovacích míst jen zhruba o deset procent. „Tytéž odborné publikace pak jasně uvádějí, že poptávka po cyklopruzích by byla všude stejná, tedy velmi vysoká, a že při existenci ucelené sítě cyklopruhů ve městě se počet lidí přepravujících se na kole do práce, do školy či jinam zvýší několikanásobně," jmenoval některé z argumentů iniciativy Daniel Kocum.

Iniciátoři poukazují především na nízkou pořizovací cenu.„Realizace cyklopruhů v rámci plánovaných rekonstrukcí ulic opravdu stojí jen na vůli zástupců města, tedy politiků a úředníků. Cena rekonstrukce se kvůli nim totiž nikterak nezmění," dodává jeden ze strůjců iniciativy Dominik Jandl.

Autor: Petr Toman

7.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Momentky z připomínky 800. výročí kostela sv. Jakuba a Filipa na Chvojně.

Maketu odhalí poslední český rytíř

Ilustrační foto

Motivací mají být stipendia od kraje

Kvůli opravě mostu ve Dvorech čeká na motoristy objížďka

Karlovy Vary - Pozor, se stavebními pracemi souvisí některé dlouhodobé uzavírky ve Dvorech.

Z Lomnického potoka nelze kvůli suchu čerpat vodu

Karlovarsko - Vodoprávní úřad karlovarského magistrátu vydal na žádost státního podniku Povodí Ohře s platností do odvolání zákaz odběru povrchových vod z Lomnického potoka, přítoku vodárenské nádrže Stanovice.

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Klingenthal – Vogtland Arena v německém Klingenthalu u Kraslic se v sobotu stane dějištěm bitvy nejlepších německých sportovních dřevorubců.

III. třída: Otročín se postaví Krásnému Údolí

Karlovy Vary – Třinácté kolo má na programu okresní III. třída Karlovarska. Magnetem bude souboj Otročína a nedalekého Krásného Údolí, což slibuje zajímavou fotbalovou bitvu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení