Zatím osm autobusů zkontrolovali pracovníci Centra služeb pro silniční dopravu v Karlovarském kraji. Po technické stránce sice byly všechny v pořádku, bez ztráty kytičky ovšem kontrolami proplul jediný. Paradoxně to byl autobus z Litvy.

„Autobusy, které jsme kontrolovali, byly relativně nové, takže po technické stránce splňovaly podmínky pro provoz na pozemních komunikacích,“ konstatoval Jan Solich, vedoucí mobilní jednotky Centra služeb pro silniční provoz. Problémy, s nimiž se kontroloři setkali, byly různého rázu. „V některých autobusech například chybí u sedadel piktogramy upozorňující na nutnost použití bezpečnostních pásů. Setkali jsme se i s propadlými hasicími přístroji, jeden z nich byl dokonce prázdný,“ vypočetl některé ze zjištěných závad Solich.

Ani samotní řidiči pak podle jeho slov nebyli ve všech případech „svatí“. „Nejčastějším nešvarem je nedodržování bezpečnostních přestávek,“ vysvětlil vedoucí mobilní jednotky centra.

Při včerejší dopravně bezpečnostní akci, při které pracovníci centra služeb spolupracovali s policisty, se počet zkontrolovaných autobusů zvýšil. Jako první si kontroloři vybrali autobus soukromé společnosti, která zajišťuje spojení mezi Karlovými Vary a Prahou. „U těchto vozů bývá nejčastějším problémem prasklé čelní sklo, zaznamenali jsme i ojeté pneumatiky,“ řekl na adresu dopravce Solich.

Výsledky pondělní kontroly žlutého autobusu nebyly do uzávěrky vydání známé. Jedno však bylo jisté hned. Řidič, který právě přijel z Prahy, nebyl pod vlivem alkoholu.