Nejprve s velkou slávou zahájená, pak zmražená a nyní znovu oživlá. To je dostavba komunikace R6, která má pro Karlovarský kraj strategický význam. Spolu s jejím dokončením zmizí izolace kraje nejen od české, ale i německé dálniční sítě.

Stavbaři se nyní vrátí na čtyřkilometrový úsek mezi Lubencem a Bošovem. Stavba za 1,6 miliardy byla zahájena v květnu 2010, ještě v témže roce ji ale stát z důvodu nedostatku financí zastavil.

Pokračování prací na komunikaci R6 se vedení kraje podařilo vyjednat až se současným ministrem dopravy v demisi Zdeňkem Žákem.

Hlavní trasu stavby tvoří 4 120 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/6, směrově rozdělená rychlostní komunikace se středním dělicím pásem šířky tři metry a návrhovou rychlostí 100 kilometrů za hodinu. Současně s hlavní trasou bude vybudováno i několik přeložek komunikací II. a III. třídy, místních komunikací a polních cest.

To ale krajským politikům nestačí. Snaží se, aby dostavba R6 pokračovala i v dalších úsecích. „V následujícím období je šance na financování z evropských peněz prostřednictvím Operačního programu Doprava, který se nyní připravuje na čerpání prostředků v období od roku 2014," upřesnil náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Na 30. září proto hejtman Josef Novotný svolává další jednání se starosty dotčených obcí, senátory i zástupci ministerstva dopravy.

„Vadí mi, že ministerstvo po nás chce novou studii, kdy ta poslední vyšla pozitivně. To zase posouvá dokončení dalších úseků až do hvězdných let, někdy až do roku 2030," vysvětlil hejtman Novotný. Podle vedení kraje je už nyní nutné pracovat na výkupu dalších pozemků a připravit projekty. „Kdo to má připravené, je vždy ve výhodě," zdůrazňují krajští politici. Podle krajského náměstka Miloslava Čermáka musí kraj už nyní pracovat na tak zvaném paktu zaměstnanosti, který vytváří i ostatní kraje. „Jak máme ale tuto práci přinést, když nemáme silnice? Kdo pomůže Sokolovsku, až zde uhlí bude v háji? To se musí řešit teď, třeba vytvářením průmyslových zón," je přesvědčen Čermák.