Zde praktikují metodu Marie Montessori, která přišla s převratným způsobem, jak vést děti v předškolním věku. Jejím mottem se stalo ´Pomoz mi, abych to dokázal sám.´Tato metoda vznikla na začátku 19. století. Přestože byla Montessori velmi vzdělanou ženou, tak se řídila hlavně svou intuicí. Ve své době založila první dům pro děti z chudinských čtvrtí. Ty poté připravila na praktický život. To bylo její gró.

Podle Marie Montessori je důležité pozorování a vnímání potřeb dítěte. „Často jsme s dětmi v přírodě a pozorujeme s nimi jednotlivé roční doby," řekla Dagmar Anna Adamovičová za Montessori MŠ Elipsa. Důležitým a nejsilnějším smyslem je pro děti hmat, díky kterému si vše vtisknou do paměti.

Pro Montessori je také důležitá senzitivní fáze vnímání dítěte. Je to období, kdy je dítě citlivé a připravené získávat různé dovednosti. I po uzavření této fáze je pak schopné se učit, ale už ne z vlastního popudu, ale motivací zvenčí. Důležitá je mimo jiné i polarizace pozornosti, kdy dítě nevidí a neslyší. Nemělo by se v této fázi rušit a naopak by se mělo nechat, aby naplnilo svou potřebu poznání.

Kromě pozorování dítěte je pro Montessori také důležité rozdělení místnosti na jednotlivé koutky s tematikou praktický život, kosmická výchova, jazyky, matematika a smyslová výchova. „Cílem Montessori pedagogiky je vychovat dítě v tvořivou, samostatnou a zodpovědnou osobnost. Je zároveň založena na partnerském, respektujícím a individuálním přístupu, který vede děti k poznání světa skrz své smysly a speciální didaktické pomůcky," vysvětlila Dagmar Anna.

Pro školky praktikující metodu Montessori je důležité i prostředí. Nábytek je uzpůsobený dětským velikostem, aby mohly pracovat s pomůckami. „V naší školce nemáme žádné zvukové hračky ani zbraně. Používáme jen dřevěné hračky a Montessori pomůcky. Když jdeme s dětmi pracovat, tak má každé svůj kobereček, ten představuje jeho vlastní prostor, do kterého mu nikdo nezasahuje. Zároveň vedeme děti ke komunikaci, aby si to vyřídily nejdříve mezi sebou. Je to součástí vedení k samostatnosti. Zároveň se snažíme, aby měly děti klid na práci. Preferujeme respektující přístup. Ale i zde děti musí znát pravidla. Snažíme se s nimi diskutovat," osvětlila Dagmar Anna.

Školka má v současnosti 17 dětí, ale její kapacita je 22 dětí. Montessori MŠ Elipsa si zakládá i na tom, že souzní s přírodou. Děti se zde učí v rámci programu Elipsa. „Jako jedna z mála školek dodržujeme čištění zoubků po obědě," řekla Dagmar Anna. V Elipse je vše propojené a navazuje to na sebe. Ve školce byste také jen horko těžko hledali televizi. Dětem se buď pouští CD, nebo jim jejich paní učitelka předčítá.