VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hladové zdi polykají miliony

Karlovy Vary - Udržovat Karlovy Vary v pořádku je velmi složité a hlavně drahé. Kromě kolonád, Vřídla, lázeňských lesů, ulic, silnic, chodníků a nemovitého majetku mají Karlovy Vary hladovou zeď, která každoročně polyká miliony.

23.7.2015
SDÍLEJ:

MEZI NEJNÁKLADNĚJŠÍ opravy v minulých letech patřila sanace opěrných zdí, které jsou součástí silnice Stará pražská. Foto: Foto Deník Vladimír Meluzín

Opěrných zdí totiž město eviduje celkem 2419 v celkové délce více než 80 kilometrů. A jenom v tomto roce město opravilo šest úseků, jejichž údržba a pasportizace vyšly na 11, 5 milionu korun. A vloni to bylo 19 úseků za 13 milionů korun.

„Ve vážném stavu je podle naší evidence 43 opěrných zdí a dalších 325 vykazuje významné poruchy, které během několika let mohou přejít v havarijní stav. Vzhledem k finančním možnostem aktuálně řešíme především ty nejzávažnější havarijní stavy, hrozící zřícením," uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu. Vedení města proto uvítalo, že ušetřilo finanční prostředky z opravy opěrné zdi na Staré pražské.

„Tento milion 300 tisíc korun přesouváme do jiné položky, abychom mohli pokračovat v rekonstrukci těchto opěrných zdí," uvedl primátor Petr Kulhánek (KOA).

„Z převedených financí bude primárně opravena zřícená opěrná zeď ve Vřídelní ulici nad obchodním domem Baťa za přibližně jeden milion korun. Zeď je v současné době provizorně zajištěná sítěmi. Zbývající finance pak budou použity na havarijní opravy menších opěrných zdí, případně zajištění havarijních stavů těchto zdí," doplnil primátor Kulhánek. Město nyní řeší i sanaci svahu nad průtahem. Ta dosud stála 4,9 milionu korun. „Z toho činila dotace Státního fondu životního prostředí 3,9 milionu," vysvětlil mluvčí Kopál. Dokončení opravy nyní město řeší s Ředitelstvím silnic a dálnic, jemuž patří silnice pod skálou. Od ŘSD by město chtělo, aby se na sanaci skály částečně finančně podílelo.

„Odeslali jsme dopis a nyní čekáme na odpověď," vysvětlil primátor.


Na kolik už přišly rekonstrukce zdí

Opravy a rekonstrukce:

2010 11,5 milionu Kč

2011 13,8 milionu Kč

2012 8,5 milionu Kč

2013 11,9 milionu Kč

2014 12,6 milionu Kč

2015 11,5 milionu Kč

Údržba a pasportizace:

2010 0,7 milionu Kč

2011 1,2 milionu Kč

2012 1,9 milionu Kč

2013 1,2 milionu Kč

2014 0,6 milionu Kč

Celkový počet sanovaných úseků (opěrných zdí, svahů, skalních masivů):

2010 9

2011 17

2012 19

2013 33

2014 19

2015 6

Autor: Ivana Kalinová

23.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

V Karlovarském kraji vznikly nové obchvaty. Dálnice ale nadále chybí

Šermíř karlovarské Lokomotivy Martin Rubeš opět zazářil.

Češi ovládli mistrovství Evropy U23 v šermu, zásluhu na tom má i varský Martin Rubeš

Zábava pro všechny. To je Loketské kulturní léto

Loket – Letošní kulturní sezona v amfiteátru pod hradem v Lokti bude bohatá, žánrově pestrá, na své si přijdou všechny generace. V programu jsou pravidelné akce, na které jsou návštěvníci zvyklí, i řada novinek.

S lety do Düsseldorfu je problém. Chybějí pasažéři

Karlovarský kraj – Už čtyři letecké linky do Düsseldorfu musely být zrušeny a letadla z karlovarského letiště tak neodletěla. Novinka, od níž si Karlovarský kraj i Karlovy Vary slibovaly nové návštěvníky města a regionu, očekávání zatím nenaplnila.

Uklidit, opravit, vyleštit. Sezona je tady

Karlovy Vary – Zahájení lázeňské sezony se blíží. Ulice v centru jsou plné pracovníků správ lázeňských parků, léčivých zdrojů a kolonád a magistrátu a opravují a uklízí každý kout.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies