VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Horní nádraží: Lidé chtějí, aby se už začalo něco dělat

Karlovy Vary - Podle karlovarské veřejnosti už by se nemělo s modernizací nádraží dlouho vyčkávat

10.9.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jakub Kopřiva

O rekonstrukci horního nádraží v Karlových Varech se mluví už dlouhá léta. České dráhy už modernizaci připravují, ale počítají s úplně novou budovou namísto této, která je ve velmi špatném stavu. To se nelíbí Asociaci Sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví České republiky, která chce zařazení nádraží mezi památky.

Asociace dala podnět na Ministerstvo kultury. „Do čtrnáctého září musí Ministerstvo kultury zahájit správní řízení. Do jeho skončení nesmí České dráhy do budovy nijak zasahovat,“ upozorňuje Martin J. Kadrman, který za asociaci podnět na prohlášení budovy za památku dal.

Podle něj ukvapenou demolici odsuzuje také karlovarský historik a zastupitel Stanislav Burachovič. „Pan Burachovič se s projektem seznámil a podporuje, aby se celá situace lépe prodiskutovala i v součinnosti s městem,“ dodal Kadrman.

Ten také kritizuje České dráhy, že nechávají různá nádraží v republice chátrat záměrně.

„Podobný plán měly dráhy v Ústí nad Orlicí. Tam jsme zaplať pánbůh budovu z roku 1874 zachránili. Dráhy do ní za posledních dvacet let neinvestovaly ani korunu. Ohrožena je však budova hlavního nádraží v Mladé Boleslavi. Ta má být nahrazena stejnou hrůzou, jaká je plánována ve Varech. A pak jsou tu desítky bezejmenných nádraží v malých obcích, na jejichž místě rostou betonové prefabrikáty, které mají název Antivandal 1 a Antivandal 2. Všimněte si, že do soutěže o nejkrásnější nádraží nikdy nebylo přihlášeno nádraží, které by bylo postaveno v posledních letech. Všechno jsou to totiž bezpohlavní budovy, které oko cestujícího odpuzují už na první pohled,“ nešetří kritikou Martin J. Kadrman, který je současně předsedou sdružení Nádraží nedáme!, které iniciovalo záchranu nádražní budovy ve východočeském Ústí nad Orlicí.

Jiného názoru je například Karlovarák Libor Huml, který je velkým příznivcem města a také sbírá archivní snímky. „Na nádraží je cenné pouze nástupiště. Osobně jsem si nádraží prohlédl a nevidím tam nic, co by si zasloužilo status historické památky. Navíc je nádraží celkem dost zničené, jídelna opuštěná,“ popsal současný stav Huml. „Pro Karlovaráky by bylo důležité, aby se dělo aspoň něco. Současný stav je hrozný,“ dodal občan.

Horní nádraží je skutečně aktuálním tématem, což dokazuje i velký zájem lidí na internetu Karlovarského deníku. Ti hlasovali, zda budovu zachovat, či ji naopak nahradit novou. Na našich stránkách je zatím v převaze názor postavit nádraží nové.

Autor: Jan Havelka

10.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plynová pistole.

Trojici lidí vulgárně nadával, s pistolí v ruce křičel, že je zabije

Zámek Kynžvart

Zámek zacílil na nejmenší

Na vodě letos v pohodě? Sem tam mráček

Karlovarský kraj – Vodácká sezona na Ohři se letos vydařila, shodují se majitelé půjčoven, tábořišť i samotní vodáci. Přestože ještě nekončí, hlavní nápor má řeka s blížícím se koncem letních prázdnin už za sebou.

Triatlonový kolotoč zahájí Geis Baby Duathlon

Karlovy Vary – Triatlonový kolotoč, který je nachystán od 2. do 3. září v lázeňském městě a který bude tentokrát ve světovém hávu, tradičně odstartují triatlonové naděje.

OTÁZKA PRO: Jiřího Karase, starostu Dalovic

V části Dalovic, konkrétně ve Všeborovicích, se již nějakou dobu rekonstruuje most. Jak práce pokračují a kdy skončí? Může se most v současnosti alespoň v omezené míře používat?

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení