„Šlo o montáž vnitřních sítí před demolicí budovy a prováděly se sondy terénu, na němž vyroste nová budova," vysvětlil mluvčí. Veškerá technika je podle něj už připravena a s demolicí původního objektu by se mělo začít do čtrnácti dnů. Demoliční práce SŽDC pozdržela i na žádost karlovarského magistrátu, aby během mezinárodního filmového festivalu hluk omezila na nejnižší možnou míru. Novou budovu začnou dělníci stavět už od září. Tu navrhl architekt Petr Franta a kromě zajímavého, moderního, organického vzhledu splní veškeré nároky odpovídající trendům 21. století, s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících. Zároveň zde bude zázemí pro řízení dopravy a správu nádraží. Nová budova bude překonávat svažitý terén. Má jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.

Už nyní ale bude na horním nádraží podle mluvčího zprovozněna prodejna jízdenek a veškeré služby," dodal mluvčí. Reagoval tak na kritiku občanů, že v době turistické sezony je zde prakticky nemožné zakoupit jízdenku na vlak.

Termín dokončení rekonstrukce nádraží za desítky milionů korun je stanoven do konce letošního roku. A na složitou opravu se připravil i magistrát. Z centrální zóny přesunul zastávku MHD i stanoviště taxi tak, aby nepřekážely stavbě, ale byly v dosahu lidí, kteří tuto dopravu využívají.

Horní nádraží v Karlových Varech je dlouhá léta v žalostném stavu a zhruba stejně dlouhou dobu se mluvilo o nutnosti jeho rekonstrukce a modernizace. Současná podoba železniční stanice je provizoriem, které v Karlových Varech vzniklo po spojeneckém bombardování města v roce 1945. O novou podobu nádraží se v roce 2003 pokoušela italská společnost Grandi Stazioni. Její plány ovšem zůstaly pouze na papíře. Nakonec si vzaly stavbu na starost přímo České dráhy. Ty ale nakonec nádraží převedly na Správu železniční dopravní cesty, aby bylo možné na stavbu čerpat evropské dotace.

Karlovarské horní nádraží je dopravním uzlem města jak pro osobní, tak pro nákladní železniční dopravu. Leží na významné trati číslo 140 z Chebu do Chomutova. Dále jsou zde tratě č. 142 a 149. Vlaky využívají sedm průjezdných a dvě kusé koleje, cestující tři nástupiště.