VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Horní nádraží spí? Jen zdánlivě

Karlovy Vary - Ačkoliv Správa železniční dopravní cesty (SDŽC) ohlásila renovaci horního nádraží v Karlových Varech už před několika měsíci a staveniště také předala provádějící firmě, nic se nedělo. Ovšem jen zdánlivě. Podle Jakuba Ptačinského, mluvčího SDŽC, začali dělníci pracovat v prostorách nádraží, ale v tak zvané neviditelné části.

26.7.2015 6
SDÍLEJ:

Horní nádraží v Karlových Varech na začátku rekonstrukce a přestavby.Foto: Foto Deník Vladimír Meluzín

„Šlo o montáž vnitřních sítí před demolicí budovy a prováděly se sondy terénu, na němž vyroste nová budova," vysvětlil mluvčí. Veškerá technika je podle něj už připravena a s demolicí původního objektu by se mělo začít do čtrnácti dnů. Demoliční práce SŽDC pozdržela i na žádost karlovarského magistrátu, aby během mezinárodního filmového festivalu hluk omezila na nejnižší možnou míru. Novou budovu začnou dělníci stavět už od září. Tu navrhl architekt Petr Franta a kromě zajímavého, moderního, organického vzhledu splní veškeré nároky odpovídající trendům 21. století, s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících. Zároveň zde bude zázemí pro řízení dopravy a správu nádraží. Nová budova bude překonávat svažitý terén. Má jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.

Už nyní ale bude na horním nádraží podle mluvčího zprovozněna prodejna jízdenek a veškeré služby," dodal mluvčí. Reagoval tak na kritiku občanů, že v době turistické sezony je zde prakticky nemožné zakoupit jízdenku na vlak.

Termín dokončení rekonstrukce nádraží za desítky milionů korun je stanoven do konce letošního roku. A na složitou opravu se připravil i magistrát. Z centrální zóny přesunul zastávku MHD i stanoviště taxi tak, aby nepřekážely stavbě, ale byly v dosahu lidí, kteří tuto dopravu využívají.

Horní nádraží v Karlových Varech je dlouhá léta v žalostném stavu a zhruba stejně dlouhou dobu se mluvilo o nutnosti jeho rekonstrukce a modernizace. Současná podoba železniční stanice je provizoriem, které v Karlových Varech vzniklo po spojeneckém bombardování města v roce 1945. O novou podobu nádraží se v roce 2003 pokoušela italská společnost Grandi Stazioni. Její plány ovšem zůstaly pouze na papíře. Nakonec si vzaly stavbu na starost přímo České dráhy. Ty ale nakonec nádraží převedly na Správu železniční dopravní cesty, aby bylo možné na stavbu čerpat evropské dotace.

Karlovarské horní nádraží je dopravním uzlem města jak pro osobní, tak pro nákladní železniční dopravu. Leží na významné trati číslo 140 z Chebu do Chomutova. Dále jsou zde tratě č. 142 a 149. Vlaky využívají sedm průjezdných a dvě kusé koleje, cestující tři nástupiště.

Autor: Ivana Kalinová

26.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Kontejner se změnil v past. Naštěstí pomohli strážníci

Ilustrační foto

Provětrejte své dalekohledy a pozorujte hvězdy

Foto: Miminka z Karlovarska

Deník představuje právě narozené děti

Těžký úkol. Lázně zvelebí renomovaný urbanista

Karlovy Vary - Jak propojit turistickou lázeňskou oblast se zbylými čtvrtěmi tak, aby tvořily fungující organismus?

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Letní svatby jsou in, oddává se na lávce, golfu, na poli nebo u vysílače

Karlovarský kraj – Jako by se s nimi roztrhl pytel. Svatby v létě jsou prostě in. Snoubenci přitom čím dál více preferují venkovní obřad. A některá místa jsou opravdu netradiční.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení