A také opěrnou zeď na staré Pražské. Jenomže zatímco u prvního případu se nedaří uzavřít dohodu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které se má podle náměstka Čestmíra Bruštíka (nez.) na opravě druhé části svahu finančně podílet, v tom druhém jsou na vině riskující řidiči. Do stejného místa v opěrné zdi na staré Pražské se včera vozem strefil už druhý motorista. „Opravu této zdi jsme zatím vyčíslili na 442 tisíc korun včetně DPH. Vyhrála ji firma Rocknet," uvedl náměstek Michal Riško (ČSSD). Dodal ale, že cenu rada města schvalovala v úterý, tedy před tím, než zde řidič boural.

„Oprava se tak může prodražit," připustil náměstek Riško. Přitom do staré Pražské už město investovalo desítky milionů korun, protože tato komunikace i bortící se opěrná zeď prošly náročnou rekonstrukcí.

Svah nad komunikací R6 u železničního mostu ale bude město zatím řešit zcela jiným způsobem. Ten budou hlídat tři čidla, které do něj město nechalo zabudovat. „Průzkum skály jsme zadali Ústavu struktury a mechaniky Akademie věd ČR, která tam čidla namontovala. Ta budou trhliny a spáry hlídat po jeden rok. My budeme dostávat měsíčně informaci o tom, zda se nezvětšují," uvedl náměstek Bruštík.

Instalace čipů a monitoring bude stát město 57 tisíc korun. Skálu totiž mohou narušit otřesy ze železnice a nákladních aut ze silnice pod svahem. A mezitím bude město o opravě druhé jeho části s ŘSD dále vyjednávat. Skála sice patří Lázeňským lesům, ale podle náměstka Bruštíka není možné, aby rekonstrukci město hradilo samo. Náklady na sanaci první etapy masivu činily 4 573 244 Kč včetně DPH. Z toho uhradily přibližně cca 3,7 milionu dotace z Evropské unie, Státní fond životního prostředí se podílel 216 tisíci korunami a podíl města činil 686 tisíc korun.