VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Otázka pro Jana Kopála, mluvčího karlovarské radnice

Karlovy Vary – Jaká společnost bude mít na starost zimní údržbu v Karlových Varech? Kolik město do úklidu investuje? Které úseky se budou v lázních uklízet nejčastěji?

10.11.2010
SDÍLEJ:

Jan Kopál, mluvčí magistrátu městaFoto: DENÍK/Archiv

O zimní údržbu části komunikací se stará dle smlouvy z roku 2004, která byla uzavřena na 10 let, společnost Ave CZ. Vybrané chodníky a další pěší komunikace udržuje příspěvková organizace města Správa lázeňských parků, údržbu dvou mimořádně svažitých ulic v centru města, Kolmé a Vyšehradské, provádí dle smlouvy paní Miluše Prokešová. Zimní údržba se provádí po dobu pěti měsíců, od listopadu do března, měsíčně vyjde asi na 2,5 milionu korun, celkově lze tedy očekávat náklady okolo 12,5 milionu. Vše samozřejmě záleží na tom, jaký bude mít zima průběh, zda bude nutno řešit kalamitní stavy či naopak, pokud nenapadne sníh, budou prováděny náhradní práce. Pokud bude takové množství sněhu, že jej bude nutno nakládat a odvážet, budeme ho skládat do technického areálu v Krokově ulici.

Co se týče četnosti úklidu, nebo spíše časového limitu, za jak dlouho mají být od sněhu uklizeny, jsou komunikace ve městě rozděleny podle důležitosti do čtyř stupňů priority. První v pořadí je pochopitelně asi šedesát kilometrů rychlostních a sběrných místních komunikací s hromadnou dopravou, včetně příjezdových komunikací ke zdravotnickým zařízením. Ty mají limit pro údržbu dvě hodiny.

Další jsou ostatní dopravně významné místní a vybrané obslužné komunikace v obdobné délce, s limitem šest hodin. Třetí prioritu má osmnáct kilometrů ostatních obslužných komunikací, které musí být ošetřeny do čtyřiadvaceti hodin.

U zbývajících komunikací není limit stanoven, jedná se obvykle o přípojky k jednotlivým domům a podobně.

Co se týče chodníků, ty mají v zásadě tři stupně priority: Pěší zóny a nejfrekventovanější ulice mají limit 4 hodiny, ostatní 8 hodin a je asi 40 úseků stezek, chodníků a schodišť, které se v zimě neudržují. Vždy však platí, že tyto neudržované úseky lze obejít po chodnících, stezkách či schodištích udržovaných.

Autor: Jakub Kopřiva

Místo události:
10.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

KRAJSKÝ PŘEBOR: Tahák obstará Ostrov, vyzve Toužim

Primátor Petr Kulhánek

OTÁZKA PRO: Petra Kulhánka, primátora K. Varů

Bijí srdce fanoušků pro hokejisty Energie?

Loket – Vyburcovat fanoušky karlovarských hokejistů k podpoře klubu. Ukázat, že při svých hráčích stojí, i když se jim zrovna nedaří.

Ostrov zvládl vstup a slavil první výhru

Ostrov – Již před startem podzimní části krajského přeboru ostatní účastníci krajského zájezdu označili ostrovský FK jako hlavního aspiranta na triumf v nejvyšší krajské fotbalové soutěži, za což je pěkný bonus v podobě postupu do divize.

OTÁZKA PRO: Zdeňka Lakatoše, starostu Abertam

Abertamy - Občané Abertam a Hřebečné zareagovali na výzvu zaslat návrhy na změny ohledně parkovacích míst a dopravní situace obecně. Co tomuto požadavku předcházelo, jak to dopadlo a co se bude dít dál?

Lázněmi se poběží za svitu kolonád, podruhé

Karlovy Vary – Po úspěšné premiéře, kterou si první ročník CITY NIGHT RUNu odbyl v uplynulém roce, kdy si na něj našlo cestu bezmála pět set běžců, je nachytán druhý ročník karlovarského nočního běhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení