Přeplněná parkoviště, jichž je zoufalý nedostatek, to je v současné době jeden z nejpalčivějších problémů Karlových Varů. Přestože vedení magistrátu už roky slibuje nápravu, stále zůstává jen u jejich slov.

„Projet město autem začíná být čím dál větší problém. A zaparkovat? To už je opravdu jen pro silné nervy. Parkovací místa mizí téměř před očima, protože například ulice Davida Bechera, kde se běžně parkovat dalo, je rozkopaná. A stejně to vypadá v centru lázní. Zde mají lidé, kteří tu žijí, komplikace už denně. Aut je mnoho a parkovacích míst málo,“ neskrýval rozladění Josef Bláha z Karlových Varů.

Karlovarská radnice si je tohoto problému dobře vědoma, a proto plánuje vybudování parkovišť nových. Nadzemní garáže se dvěma sty parkovacími místy by měly vyrůst na nábřeží Jana Palacha na pozemcích současného klasického parkoviště.

„Zde záleží na jednání s investorem. V minulosti se ozvalo několik soukromých firem, ale k dohodě s nimi nedošlo,“ uvedl Jakub Kaválek, mluvčí karlovarské radnice.

Nový parkovací pruh by měl vzniknout i v ulici Na Vyhlídce. „Oprava této ulice a stavba parkovacích míst by měla přijít na řadu asi do dvou let. Nejprve však musí být v této lokalitě opěrná zeď, s níž rovněž počítáme,“ dodal Kaválek.

Nový parkovací dům se staví i v Libušině ulici a dokončen by měl být podle investora v letošním srpnu.

Radnice uvažuje i o vybudování parkovacího domu v Drahovicích. „I tady ale záleží na jednání se soukromými investory. Jde totiž o nákladné investiční akce, proto tyto stavby nabízíme jako investiční příležitosti,“ poznamenal mluvčí Kaválek.

Parkovací dům na Husově náměstí v centru lázeňské zóny je zatím pouze v plánu. Současné parkoviště je v soukromých rukou a vybudování dalších podlaží záleží podle Kaválka rovněž na jednání se soukromými investory.

Zásadní změnou v dopravě v centru lázní by bylo zavedení čipových karet, díky nimž by lidé mohli do lázeňského území vjet. Obdržet by je měli nejen ti, kteří zde žijí, ale také hoteloví hosté. „Ano, uvažujeme o znovuzavedení bran při vjezdu do lázní,“ potvrdil Martin Hájek, šéf karlovarské firmy Transef Europe Information (TEI), která pro město zdarma vypracovala generel dopravy v klidu.

„V materiálu, který jsme radnici předali, řešíme způsob dopravy i umístění parkovacích domů,“ říká Hájek. Otázkou zůstává, kdo tento materiál přenese do reality. Může to být TEI, ale nemusí. „Pokud by to byl někdo jiný, máme ze smlouvy s městem zaručeno, že se účastníme všech jednání,“ dodal.

Ivana Kalinová, Jana Kopecká