VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kupoval si kraj dobré jméno?

Karlovarský kraj — Smlouva mezi Karlovarským krajem a rádiem je prý standardní.

16.10.2008 7
SDÍLEJ:

RADIO EGRENIS, které nyní čelí nařčení z neobjektinosti zpráv o Karlovarském kraji, se cítí poškozeno. Foto: DENÍK/ Václava Simeonová

Informace, které se obvykle obyčejní občané regionu nedozvídají, nyní v předvolebním čase vyplouvají na povrch. Podobným případem je také smlouva mezi chebským Radiem Egrensis a Karlovarským krajem.

Například Jan Horník (Alternativa pro kraj) se rozhodl odkrýt, jak si podle něj hejtman Josef Pavel a krajští radní za ODS a ČSSD představují demokracii. „Pod taktovkou hejtmana Pavla to není nic složitého. Vytipuje se vhodný propagandista všeho neomylného dobra krajských koaličních politiků, s tím se šikovně naformuluje smlouva za 200 tisíc korun a jednoroční pozitivní kampaň kraje je na světě.“ Takový postup měl být použitý u smlouvy o reklamě mezi Karlovarským krajem a společností Radio Egrensis.

„Strany se smluvně zavázaly, že je radio povinno šířit dobré obchodní jméno kraje a dbát na ochranu jeho dobré pověsti a že je kraj je povinen šířit dobré obchodní jméno radia,“ uvedl. Jan Horník se pravděpodobně snaží občanům napovědět, že si kraj chtěl dobré jméno koupit.

Nařčení ale odmítá jak Krajský úřad Karlovarského kraje, tak ředitelka rádia.

„Kraj uzavřel s rádiem Egrensis rámcovou smlouvu o reklamě, dle které má rádio pro kraj zajišťovat personální a další inzerci, propagaci akcí pořádaných krajem, rozhovory na krajská témata a podobně,“ vysvětloval mluvčí úřadu Jan Kopál.

„Součástí této smlouvy skutečně je i šíření dobrého jména Karlovarského kraje, což je v případě inzerce, kterou rádio samo vyrábí na základě zadání kraje, ustanovení pochopitelné. Kraj se skutečně také zavázal šířit dobré jméno rádia, například na titulní stránce každých Hejtmanských listů nejdete logo Egrensisu. Pro inzerci právě v tomto rádiu se kraj rozhodl proto, že se jedná o rádio na území Karlovarského kraje nejposlouchanější,“ uváděl na pravou míru. Mluvčí také dodal, že co se týče inzerce, Karlovarský kraj má uzavřené podobné smlouvy s některými dalšími regionálními médii.“

Slova Jana Kopála potvrzuje také ředitelka rádia Gabriela Vosyková.

„Smlouva mezi Karlovarským krajem a Radiem Egrensis je standardní smlouvou,“ uvedla. „V jejím rámci propagujeme aktivity kraje ve společenském, kulturním a sportovním duchu. S volební kampaní smlouva rozhodně nemá nic společného. Karlovarský kraj si nezakoupil žádnou exkluzivitu, ale uhradil reklamní prostor pro možnost informovat občany regionu,“ dodala Gabriela Vosyková s tím, že se jí vůbec nelíbí předvolební praktiky některých lídrů a kandidátů.

„Propagace volebních lídrů ODS probíhala na základě objednávky této strany mimo zmiňovanou smlouvu. Stejně ta si u nás objednaly propagaci i jiné strany. Klauzule o vzájemném šíření dobrého jména je u těchto smluv běžná,“ vyjádřila se ředitelka Vosyková.

(Vladimír Kučera, Václava Simeonová)

Prohlášení zúčastněných stran

Prohlášení tiskového mluvčího kraje

Kraj uzavřel s rádiem Egrensis rámcovou smlouvu o reklamě, dle které má rádio pro kraj zajišťovat personální a další inzerci (například výběrová řízení apod.), propagaci akcí pořádaných krajem (avíza a upozornění), rozhovory na krajská témata atd. Součástí této smlouvy skutečně je i šíření dobrého jména Karlovarského kraje, což je v případě inzerce, kterou rádio samo vyrábí na základě zadání kraje, ustanovení pochopitelné. Kraj se skutečně také zavázal šířit dobré jméno rádia, například na titulní stránce každých Hejtmanských listů nejdete logo Egrensisu. Pro inzerci právě v tomto rádiu se kraj rozhodl proto, že se jedná o rádio na území Karlovarského kraje nejposlouchanější. Co se týče inzerce, ano, Karlovarský kraj má uzavřené podobné smlouvy s některými dalšími regionálními médii, například s TV R1 Vřídlo, které pro nás vyrábí krátkometrážní týdeník Váš kraj, či s TV Duha, která vyrábí pořad Týden v kraji.

Musím trvat na tom, že smlouva o inzerci s několika málo regionálními médii skutečně pomáhá šířit dobré jméno kraje, ale rozhodně neomezuje svobodu slova či právo obyvatel na vyvážené informování ze strany médií. Pokud alespoň trochu sledujete regionální média, jistě budete se mnou souhlasit že o problémech našeho regionu se v nich poměrně dosti hovoří?

Jan Kopál, tiskový mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje

Prohlášení ředitelky rádia Egrensis

„Smlouva mezi Karlovarským krajem a Radiem Egrensis je standartní smlouvou,“ uvedla ředitelka společnosti Radio Egrensis Gabriela Vosyková. „V jejím rámci propagujeme aktivity kraje ve společenském, kulturním a sportovním duchu. S volební kampaní smlouva rozhodně nemá nic společného. Karlovarský kraj si nezakoupil žádnou exkluzivitu, ale uhradil reklamní prostor pro možnost informovat občany regionu,“ dodala Gabriela Vosyková s tím, že se jí vůbec nelíbí předvolební praktiky některých lídrů a kandidátů.

„Propagace volebních lídrů ODS probíhala na základě objednávky této strany mimo zmiňovanou smlouvu. Stejně ta si u nás objednaly propagaci i jiné strany. Klauzule o vzájemném šíření dobrého jména je u těchto smluv běžná,“ vyjádřila se ředitelka Vosyková.

Gabriela Vosyková, ředitelka Rádia Egrensis

Demokracie v podání krajské ODS a ČSSD

Jak si hejtman KK Josef Pavel a krajští radní za ODS a ČSSD představují demokracii.

Pod taktovkou hejtmana Pavla to není nic složitého. Vytipuje se vhodný propagandista všeho neomylného dobra krajských koaličních politiků, s tím se šikovně naformuluje smlouva za 200.000,- Kč a jednoroční pozitivní kampaň kraje je na světě.

Přesně tento scénář byl použit u Smlouvy o reklamě mezi Karlovarským krajem a společností RADIO EGRENSIS s.r.o. Strany se smluvně zavázaly, že: „Radio je povinno šířit dobré obchodní jméno kraje a dbát na ochranu jeho dobré pověsti.“ a že: „Kraj je povinen šířit dobré obchodní jméno radia.“. Tomu se říká nezávislost mluveného slova a podpora podnikání. Kolik takovýchto smluvních ujednání kraj uzavřel? Snad je tato smlouva výjimkou, jinak bychom se nikdy nic nedozvěděli o problémech v krajském zdravotnictví, školství apod.

V této souvislosti je potom např. částka 200.000,- Kč z rozpočtu kraje určená pro občany kraje na úpravu desítek kilometrů běžeckých stop, naprostým výsměchem veřejnosti a částka 200.000,- Kč určená na šíření dobrého obchodního jména Karlovarského kraje a společnosti Radia Egrensis s.r.o., mrháním svěřených veřejných prostředků. Pane hejtmane Pavle & Co. dobré jméno se nedá koupit, to si i kraj musí u voličů získat svou prací v jejich prospěch.

Jan Horník, lídr Alternativy pro kraj
kandidující do Zastupitelstva Karlovarského kraje

16.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letecký den v Chebu.
10

Letiště oslavilo sté výročí

Ilustrační foto

Festival opustí Karlovy Vary, filmový hit bude k vidění i v jiných městech

Franc přišel o vítězství kvůli řetězu

Mariánské Lázně – Čtyři rozjížďky jasně dominoval, a když se stavěl na start té páté, tak diváci na plochodrážním stadionu v Mariánských Lázních očekávali, že začnou slavit vítězství. Nestalo se. Josefa France zradil řetěz, přesněji prasklá spona.

Kulturní think tank aneb jak efektivně spolupracovat

Karlovy Vary – Druhé moderované diskusní setkání zástupců kulturních organizací, obchodní sféry, vzdělávacích institucí a spolků působících v lázeňské zóně nazvané Kulturní think tank: jak nastavit a udržet efektivní spolupráci aktérů v lázeňské zóně se konalo v Karlových Varech. Setkání uspořádaly Statutární město Karlovy Vary a kulturní iniciativa Vzbuďme Vary.

Za borůvkami nemusíte do lesa, můžete je mít i na balkóně

Jejich plody jsou větší než jejich příbuzných odrůd z lesa, na keřích rostou v celých trsech, takže úroda je mnohem snazší a rychlejší, a jejich chuť si s těmi lesními v ničem nezadá. Řeč je o kanadských borůvkách, které si v pohodlí můžete vypěstovat na zahradě nebo i doma na balkoně a jejich sladké bobule budete mít na dosah ruky.

Foto: Miminka z Karlovarska

Deník představuje nově narozená miminka

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies