VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlak na trati z Lokte do Slavkova letos nejspíš nevyjede

Loket, Horní Slavkov — Starosta Lokte Jaroslav Hlavsa se domnívá, že šance na rekonstrukci tratě se blíží nule.

29.1.2009 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Milan Jaroš

Vlak z Lokte do Horního Slavkova letos zřejmě jezdit nebude. Míní tak Správa železniční dopravní cesty. Místní lidé, ale i turisté se přitom stále častěji ptají, kdy se konečně tento železniční úsek zprovozní. „Byl bychrád,kdybytady vlak zase jezdil,“ říká Šimon Dvořák z Karlových Varů. „Tento úsek je zajímavý a pro výlety a turistiku přímo stvořený,“ přidala se Monika Drahotová z Bukovan.

Podle informací Deníku se o zprovoznění úseku stále jedná. Potvrdil to mluvčí Českých drah Radek Joklík. Uvedl, že České dráhy jsou připraveny přepravu osob zajistit. „Vyjádřit se ale musí Správa železniční dopravní cesty, která je majitelem infrastruktury a byla by to její investice,“ ujišťuje mluvčí.

Mluvčí kraje Jana Pavlíková uvedla, že i když se nejedná o majetek kraje, ale státu, byl by právě i kraj ochotný si dopravu v úseku, který by sloužil v rámci základní dopravní obslužnosti, objednat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má už několik měsíců zpracovanou technicko- ekonomickou studii na obnovení provozu do Horního Slavkova. „Z rozhodujících subjektů se k ní zatím kladně vyjádřilo město Loket a Krajský úřad Karlovarského kraje, který ovšem upozornil, že finančně nepřispěje. Město Horní Slavkov se zatím neozvalo. Takže zprovoznění letos zřejmě nepřipadá v úvahu,“ míní mluvčí SŽDC Jiří Šťastný.

Člen dopravní komise při Hospodářské a sociální radě Sokolovska (HSRS) Robert Koutný nicméně tvrdí, že posun v dění kolem Slavkovské dráhy přinesl zejména nástup nového vedení radnice v Horním Slavkově po posledních komunálních volbách.

„Usnesením městského zastupitelstva z dubna 2007 byla stanovena podmínka, že se nové podnikatelské činnosti, kterými jsou například těžba odkalových písků či zpracování živce, musejí přepravovat po železnici. Studie od SŽDC byla vypracována sice s půlročním zpožděním, vyplynulo z ní však doporučení obnovit trať pro pravidelnou dopravu, a to s odhadovanými náklady 150 milionů korun,“ objasňuje Koutný.

K zastavení provozu na traťovém úseku z Krásného Jezu přes Horní Slavkov do Lokte došlo 1. června 1997, kdy byla zavedena dlouhodobá výluka z důvodu špatného technického stavu železničního svršku.

„Tento špatný stav nebyl ovšem v celém traťovém úseku, ale jen v některých místech,“ říká Koutný. Byla tedy zavedena náhradní autobusová doprava s počáteční stanicí v Bečově nad Teplou.

„Jakousi nultou etapou obnovy Slavkovské dráhy byla rovněž rekonstrukce osm set metrů dlouhého úseku mezi vlakovým nádražím Loket a stanicí Loket-předměstí,“ vysvětluje Koutný.

A právě tento úsek považují nejen Loketští, ale rovněž vedení města za prodělečný.

„Význam to nemá. Co si budeme nalhávat, denně jezdí půl člověka na soupravu,“ řekl starosta Lokte Jaroslav Hlavsa. Zároveň dodal, že názory ohledně zprovoznění železničního spojení mezi Loktem a Horním Slavkovem se různí. „Já osobně mám dojem, že šance na obnovu tratě v reálném časovém horizontu se blíží nule. O návratnosti a potřebnosti takové investice pochybuji,“ myslí si Hlavsa.

Další jednání o prodloužení traťového úseku z Lokte do Slavkova by se mělo uskutečnit do konce února. „Do té doby budou shromážděny podklady pro další navazující investice, jakými jsou například veřejné logistické centrum či příjezdová komunikace,“ uzavírá za HSRS Koutný.

Kristián Šujan, Jiří Drozdík

29.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Panel Deníku: Zvýšení dávek je úsměvné gesto, ne pomoc rodinám

JEDEN SVĚT je festival o lidských právech.

Umíme ještě spolupracovat? To nám ukáže Jeden svět

Vrah s odvoláním neuspěl. Za smrt manželky v Sokolově si odpyká patnáct let

Praha, Sokolov – Patnáct let ve věznici s ostrahou stráví podle středečního verdiktu Vrchního soudu v Praze sedmašedesátiletý Němec Milan A., který v Sokolově loni v únoru surově zavraždil svou o třicet let mladší družku, a své dvě dcerky tak připravil o matku. Rozhodnutí je již pravomocné.

KV Arena: Město trvá na nápravě křivdy

Karlovy Vary – Problém, který se táhne roky. To je pro Karlovy Vary KV Arena. Stála přes miliardu korun a městu nyní visí jako koule na noze. Hala totiž polyká další a další miliony za soudní pře, město za ni splácí úvěr a snaží se sanovat ztrátu, do níž se KV Arena propadá.

Oblíbené lanové centrum v lázeňských lesích bude o něco delší a zábavnější

Karlovy Vary - Když se v Karlových Varech v lázeňských lesích u Sv. Linharta otevřelo lanové centrum, rychle si získalo přízeň návštěvníků. A ti se teď mohou těšit na novou trasu.

Lidickou ulici přetne přechod pro chodce

Karlovy Vary – V pořadí už třetí přechod pro chodce začala v krátké době budovat karlovarský magistrátu. Po Moskevské ulici a frekventované komunikaci na staré pražské poblíž Základní školy Libušina budou moci lidé bez rizika přejít silnici i v Llidické ulici pod bývalou Slavií.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies