VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči na přejezdech riskují

KARLOVARSKÝ KRAJ - Počet nehod na železničních přejezdech stoupá. Řada z nich mohla skončila smrtí.

26.4.2008
SDÍLEJ:

Foto:

Bilance nehod na železničních přejezdech je tragická. Podle statistiky Drážní inspekce stoupá počet nehod, výrazně vzrostl i počet úmrtí motoristů na přejezdech.

„Za první čtvrtletí roku 2007 na přejezdech zahynuly dvě osoby, zatímco v letošním roce už devět osob. Za první tři týdny v dubnu jsme pak zaznamenali dalších dvacet nehod, při nichž zahynuli čtyři lidé. Bilance je tedy tragická. Letos při 73 nehodách zahynulo už 13 lidí a 39 jich bylo zraněno,“ informoval Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce.

Podle něj motoristé velmi často způsobují nehody vlastní neopatrností a nedodržováním předpisů. „Teď v dubnu jsme měli jednu kontrolní akci na přejezdech v Jihočeském a Plzeňském kraji. Setkali jsme se například s nedodržováním rychlosti a také předjížděním na přejezdu. To je nejzávažnější přestupek. Také si za něj motorista může vysloužit největší postih – ztrátu řidičského průkazu na půl roku a zhruba dvacetitisícovou pokutu ve správním řízení,“ doplnil mluvčí.

Společné akce policistů a drážní inspekce prokázaly, že lidé se dopouštějí i dalších přestupků. „Nerespektují výstražná zařízení, přecházejí přes přejezd i těsně před projíždějícím vlakem,“ dodal Neusar z Drážní inspekce.

(jah)

Na přejezdu třicítkou? Motoristé to ignorují

Drtivá většina nehod, které se stanou na železničních přejezdech, je zaviněna samotnými motoristy. Jen při poslední velké kontrolní akci loni na jaře policie zjistila pochybení u každého patnáctého řidiče.

„Nejčastěji se jednalo o porušení maximální povolené rychlosti, policisté ale zaznamenali také nezastavení před značkou Stop a nerespektování výstrahy na přejezdu,“ potvrzuje náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Většina řidičů ignoruje fakt, že ve vzdálenosti 50 metrů před kolejemi mohou jet rychlostí nejvýše 30 kilometrů v hodině. Pouze v případě, kdy na výstražném zařízení svítí přerušované bílé světlo, smí jet rychlostí 50 km/h.

Paradoxní je, že nejvíce tragických nehod se u nás stává na přejezdech chráněných světelnou signalizací. Loni se na nich odehrálo 47 procent z celkového počtu 258 střetnutí. Oproti tomu na přejezdech vybavených pouze dřevěným křížem se stalo 44 procent nehod.

„Na přejezdech s křížem si řidiči více uvědomují, že mají zastavit. Nejméně nehod se stane na přejezdech vybavených závorami, jenže jejich stavba je nejdražší,“ dodává Kučera. Lidé na přejezdech bez závor sázejí na to, že stihnou přejet ještě před příjezdem vlaku. To je však podle odborníků tragický omyl.

Moderní přejezdy se totiž spouštějí poměrně krátce před příjezdem soupravy, u nejmodernějších signalizací je to jenom 25 vteřin.

(jak)

Autor: Jan Havelka

26.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pestalozzi vznikli jako studentská kapela v roce 1988. Jedním ze zakládajících členů byl i Petr Gardner.

Nekonečná jízda kapely Pestalozzi začala před 30 lety

Účastníci Senior akademie se na závěr svých studií sešli s vedením města Karlovy Vary a zástupci městské policie.

Senior akademie je opět tady, vstoupila do osmého ročníku

Kontejner se změnil v past. Naštěstí pomohli strážníci

Karlovy Vary - Velkou smůlu měl muž, který do kontejneru vyhazoval odpad. Jakýmsi záhadným způsobem se mu v něm zaklínil prst a nádoba se změnila v past, z níž nemohl uniknout. Z prekérní situace pomohli strážníci městské policie.

Provětrejte své dalekohledy a pozorujte hvězdy

Karlovy Vary - Hvězdná obloha odhalí zvědavcům další malá tajemství. V pondělí se ztratí měsíc a zazáří nově objevená kometa čekající na své jméno.  

Foto: Miminka z Karlovarska

Deník představuje právě narozené děti

Těžký úkol. Lázně zvelebí renomovaný urbanista

Karlovy Vary - Jak propojit turistickou lázeňskou oblast se zbylými čtvrtěmi tak, aby tvořily fungující organismus?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení