„Výsledky odborného posouzení stavu lávky prokázaly natolik závažné poškození svislých nosných konstrukcí, že muselo v pátek 6. února dojít k bezodkladnému uzavření frekventované spojnice mezi horním nádražím a Růžovým Vrchem. Jiná možnost než okamžitá uzavírka nepřipadala v úvahu," vysvětlila důvody uzavření mluvčí karlovarského magistrátu Helena Kyselá.

Město přitom lávku opravovalo nedávno za 400 tisíc korun. „Jednalo se o opravu vodorovných konstrukcí a pochozí plochy lávky. Poškození svislých konstrukcí tehdy zjištěno nebylo, odhalila je až nyní pravidelná hlavní prohlídka mostních objektů v Karlových Varech. Hlavní nosná konstrukce je i po nedávné rekonstrukci mostovky velmi citlivá na kmitání, problematickým se jeví už průchod jednoho chodce," uvedla Kyselá.

Uzavření lávky vzbudilo velkou diskuzi jak na internetových stránkách města, tak i na sociální síti Facebook. „To už je jak u blbejch," postěžoval si na opětovné uzavření lávky Robert Pavlik.

Mimo další podobné výlevy proti magistrátu za uzavření lávky se lidé přiznávají, že místo dlouhého obcházení volí raději cestu přes koleje. „Nic se tam neděje, tak proč to zavíraj dopředu? Stane se akorát nějaká tragédie při přebíhání," vzkazuje na Facebooku Dana Zaprihačová.

Lávka, která se nyní opravuje, však nebude mít dlouhou budoucnost. „Karlovy Vary mají připravený projekt na výstavbu zbrusu nové lávky z horního nádraží na Růžový Vrch. Realizace je ale odvislá od výstavby nové výpravní budovy hlavního karlovarského nádraží. K výstavbě lávky může dojít až po demolici stávajících nádražních budov. Z tohoto důvodu bude stávající lávka opravena tak, aby mohla sloužit chodcům až do zprovoznění lávky nové, tedy minimálně do roku 2016," prozradila mluvčí magistrátu.

Na kolik vyjde oprava a především kdy bude lávka opět otevřena, není zatím jasné. Na vše by měla odpovědět dnešní schůzka představitelů města. „Jsme si vědomi, že se jedná o velmi frekventovanou spojnici, proto se budeme snažit havarijní stav odstranit v co možná nejkratší době," ubezpečila Kyselá.