VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rojení dělníků pod mostem připomíná mravence

Sokolov – První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku.

11.8.2010
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE mostu přes řeku Ohři u Sokolova je součástí výstavby rychlostní silnice R6.Foto: Deník/Milan Hloušek

Už za devět dní nastane další důležitý moment v rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu u Sokolova. Stavbaři budou nasouvat další části mostovky na nosné pilíře. Kdo by chtěl celé dění sledovat, moc by si neužil. Nasouvání nových dílů je pro člověka totiž těžko postřehnutelné, rychlost pohybu je přibližně třicet centimetrů za hodinu. Také dělníky není příliš vidět. Je to tím, že zrovna nepracují na mostě, ale pod ním. A bývá jich tam asi sedmdesát.

„Když se pak pískne na oběd, můžete pozorovat rojení jako v mraveništi,“ pousmál se vedoucí projektu rekonstrukce Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu.
Nový most má být o šest metrů širší a naopak výrazně lehčí. Původní mostovka představovala 4,5 tisíce tun železobetonu. Ta budoucí bude mít v konečné fázi přes 2 tisíce tun. Úpravy se dotkly také pilířů. Ty bylo potřeba zesílit. „Zjistilo se, že zatékáním slané vody a degradací došlo ke značným změnám především nosné výztuže, která má držet most. Proto jsme také požádali o celkovou uzavírku mostu,“ vysvětlil Rozsypálek. „Teď je na pilířích nově postavená asi třiceticentimetrová slupka betonu,“ doplnil.

Výstavba mostu je rozdělená do čtyř fází. Vše začíná v Horních Počernicích, kde vznikají ocelové konstrukce o délce 27 až 32 metrů. „Ty se pak naloží na auta a odvezou sem na předmontážní plochu. Tady se jednotlivé díly vyvaří do stotunových dílů. Následně je obrovský jeřáb přesune do předmontážní jámy, kde se mostovka celá vyvaří dohromady. Dalším krokem je vysunutí na původní pilíře,“ popsal postup prací Rozsypálek. Pohyb ocelové konstrukce je sledovaný geometrickým scannerem. „Díky tomu máme informaci o průhybech a všech pohybech v reálném čase. Inženýři u počítače nám také sdělují, jestli můžeme vysouvat a zda se naklání napravo či nalevo. A to v milimetrech,“ uvedl Rozsypálek.

Důležitou funkci mají i hydraulické nohy umístěné v čele mostovky. Při jejím nasouvání se ocel prohne o třicet centimetrů. Aby se konstrukce vyšvihla na následující pilíř, musí si na něj nohy našlápnout a mostovku takzvaně přehoupnout.
První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku. Provoz by se měl spustit po jedné polovině profilu, a to obousměrně.

Autor: Milan Hloušek

11.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šermíř karlovarské Lokomotivy Martin Rubeš opět zazářil.

Češi ovládli mistrovství Evropy U23 v šermu, zásluhu na tom má i varský Martin Rubeš

Ilustrační foto.

Zábava pro všechny. To je Loketské kulturní léto

S lety do Düsseldorfu je problém. Chybějí pasažéři

Karlovarský kraj – Už čtyři letecké linky do Düsseldorfu musely být zrušeny a letadla z karlovarského letiště tak neodletěla. Novinka, od níž si Karlovarský kraj i Karlovy Vary slibovaly nové návštěvníky města a regionu, očekávání zatím nenaplnila.

Uklidit, opravit, vyleštit. Sezona je tady

Karlovy Vary – Zahájení lázeňské sezony se blíží. Ulice v centru jsou plné pracovníků správ lázeňských parků, léčivých zdrojů a kolonád a magistrátu a opravují a uklízí každý kout.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Lídrem ANO do voleb je Dan Ťok

Karlovarský kraj - Poněkud nečekaný kandidát za hnutí ANO se postaví do čela kandidátky do letošních parlamentních voleb. Krajský sněm ANO v Karlových Varech schválil jako lídra kandidátky ministra dopravy Dana Ťoka.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies