VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rojení dělníků pod mostem připomíná mravence

Sokolov – První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku.

11.8.2010
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE mostu přes řeku Ohři u Sokolova je součástí výstavby rychlostní silnice R6.Foto: Deník/Milan Hloušek

Už za devět dní nastane další důležitý moment v rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu u Sokolova. Stavbaři budou nasouvat další části mostovky na nosné pilíře. Kdo by chtěl celé dění sledovat, moc by si neužil. Nasouvání nových dílů je pro člověka totiž těžko postřehnutelné, rychlost pohybu je přibližně třicet centimetrů za hodinu. Také dělníky není příliš vidět. Je to tím, že zrovna nepracují na mostě, ale pod ním. A bývá jich tam asi sedmdesát.

„Když se pak pískne na oběd, můžete pozorovat rojení jako v mraveništi,“ pousmál se vedoucí projektu rekonstrukce Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu.
Nový most má být o šest metrů širší a naopak výrazně lehčí. Původní mostovka představovala 4,5 tisíce tun železobetonu. Ta budoucí bude mít v konečné fázi přes 2 tisíce tun. Úpravy se dotkly také pilířů. Ty bylo potřeba zesílit. „Zjistilo se, že zatékáním slané vody a degradací došlo ke značným změnám především nosné výztuže, která má držet most. Proto jsme také požádali o celkovou uzavírku mostu,“ vysvětlil Rozsypálek. „Teď je na pilířích nově postavená asi třiceticentimetrová slupka betonu,“ doplnil.

Výstavba mostu je rozdělená do čtyř fází. Vše začíná v Horních Počernicích, kde vznikají ocelové konstrukce o délce 27 až 32 metrů. „Ty se pak naloží na auta a odvezou sem na předmontážní plochu. Tady se jednotlivé díly vyvaří do stotunových dílů. Následně je obrovský jeřáb přesune do předmontážní jámy, kde se mostovka celá vyvaří dohromady. Dalším krokem je vysunutí na původní pilíře,“ popsal postup prací Rozsypálek. Pohyb ocelové konstrukce je sledovaný geometrickým scannerem. „Díky tomu máme informaci o průhybech a všech pohybech v reálném čase. Inženýři u počítače nám také sdělují, jestli můžeme vysouvat a zda se naklání napravo či nalevo. A to v milimetrech,“ uvedl Rozsypálek.

Důležitou funkci mají i hydraulické nohy umístěné v čele mostovky. Při jejím nasouvání se ocel prohne o třicet centimetrů. Aby se konstrukce vyšvihla na následující pilíř, musí si na něj nohy našlápnout a mostovku takzvaně přehoupnout.
První auto se má po mostě projet prvního dubna příštího roku. Provoz by se měl spustit po jedné polovině profilu, a to obousměrně.

Autor: Milan Hloušek

11.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Kdo opraví dobové sklepy? Nikdo neví

KAPELA OLD BOYS při vystoupení na děpoltovickém obecním úřadě během návštěvy hejtmanky Jany Vildumetzové. Svou hudbou si vysloužila další jedinečnou příležitost ke koncertu.

Kapela složila píseň jen pro Miloše Zemana

Na mokré silnici dostal řidič smyk, narazil do projíždějícího kamionu

Karlovarský kraj – Kamion s osobním autem se srazil na silnici v ulici Pochlovická v Kynšperku nad Ohří.

Je tu problém! Kde parkovat u „zušky“?

Nová Role - V Nové Roli se pomalu rozdmýchává spor, který se točí kolem parkování před základní uměleckou školou. Poté, co se ZUŠ přestěhovala do nových prostor, vznikl problém, kde budou parkovat a vykládat nástroje.

Část dálnice D6 osvobodí ministerstvo od poplatku

Karlovarský kraj - Na části dálnice D6 budou moci řidiči jezdit bez dálniční známky. Od poplatku bude Ministerstvem dopravy osvobozen úsek kolem Sokolova, který slouží jako obchvat města. Kdy k tomu dojde, ale prozatím nebylo stanoveno.

Opilý řidič se s autem převrátil přes střechu, nadýchal 2 promile

Královské Poříčí – Tři sta tisíc korun. Taková je výše škody po dopravní nehodě, kterou u Královského Poříčí způsobil opilý řidič.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies