VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nemáte čas či chuť? Uklidíme vám hrob. Zn.: Za tisíce ročně

Karlovy Vary - Podle majitele firmy jde o běžnou nabídku služeb, které běžně fungují třeba v Německu

13.10.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Když paní Alena vyndavala leták ze schránky a přečetla si jeho logo, chtěla jej odložit stranou. Slogan ´Nemáte čas či chuť nebo nevíte jak´ v ní evokovala nabídku kosmetických či rehabilitačních služeb a ty nepotřebovala. Další slova ji ale poněkud šokovala. Ona firma totiž na letáku nabízela úklid hrobů. Za tisíce.

Minipéče, tedy čtyři návštěvy místa posledního odpočinku si firma účtuje téměř dva tisíce za hrob urnový, za klasický už půldruhého tisíce. Standard, tedy šest návštěv u urnového hrobu od klienta požaduje dva a půl tisíce, za klasický hrob tři tisíce tři sta. Za péči Lux, tedy za dvanáct návštěv u klasického hrobu, byste zaplatili přes šest tisíc korun.

„Pro mě to byl otřes. Takovýhle slogan? To je otřesná pieta. I kdybych chuť neměla, ten hrob vždy uklidím. Tady nejde o čas ani o nic takového. Jde o památku mých mrtvých blízkých. A to by za mne také šli ke hrobu a zapálili svíčku, položili květiny a zavzpomínali na mé zemřelé?” ptala se rozčileně. „Nehledě na ty ceny, vždyť staří lidé, kteří nemohou chodit, by určitě neměli peníze na to, aby si tuto službu objednali. S tímhle jsem se tedy ještě nesetkala,” kritizovala nabídku a slovní neobratnost oné firmy.

Podle Stanislava Červeného, majitele oné úklidové společnosti, ale na svém podnikání nevidí nic špatného. „Jde jen o normální službu, o niž je mezi lidmi zájem. A navíc máme nejnižší ceny na Karlovarsku,” nesouhlasil s kritikou. Podle něj to takhle funguje například v Německu. „U nás to chce čas a k této službě je třeba si najít cestu. Vím, že pieta je pieta, ale někteří lidé, kteří bydlí na druhé straně republiky, ale příbuzné mají pochované zde, naši nabídku rádi využijí. Hrob jim uklidíme tak, jak si řeknou,” zdůraznil.

Přesto Stanislav Červený jednu chybu připustil. „Ten slogan, to je blbý. Mně se to nelíbí. Mohlo by se to lidí dotknout. Změníme to. Neznáte jiný?” překvapivě se zeptal.

Podle námi oslovených dalších majitelů podobných firem je i pohřebnictví byznys jako byznys a někteří zdůraznili, že se v něm točí velké peníze. „Je to kšeft jako hrom. A jistý. Umírat se nepřestane,” dodávali. Také Stanislav Červený uvedl, že konkurence i v úklidu hrobů je velká a má se co otáčet.

Autor: Ivana Kalinová

13.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plynová pistole.

Trojici lidí vulgárně nadával, s pistolí v ruce křičel, že je zabije

Zámek Kynžvart

Zámek zacílil na nejmenší

Na vodě letos v pohodě? Sem tam mráček

Karlovarský kraj – Vodácká sezona na Ohři se letos vydařila, shodují se majitelé půjčoven, tábořišť i samotní vodáci. Přestože ještě nekončí, hlavní nápor má řeka s blížícím se koncem letních prázdnin už za sebou.

Triatlonový kolotoč zahájí Geis Baby Duathlon

Karlovy Vary – Triatlonový kolotoč, který je nachystán od 2. do 3. září v lázeňském městě a který bude tentokrát ve světovém hávu, tradičně odstartují triatlonové naděje.

OTÁZKA PRO: Jiřího Karase, starostu Dalovic

V části Dalovic, konkrétně ve Všeborovicích, se již nějakou dobu rekonstruuje most. Jak práce pokračují a kdy skončí? Může se most v současnosti alespoň v omezené míře používat?

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení