VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V běžném provozu se bojím

NOVÁ ROLE - Tomáš Enge už nepovažuje Formuli 1 za prioritu, spíše se chce věnovat vytrvalostním závodům.

24.9.2007
SDÍLEJ:

Asi největší radost, že se setkaly se slavným závodníkem Tomášem Engem (v čepici České pojišťovny), měly děti z novorolské základní školy.Foto: DENÍK/Petr Kozohorský

Jako jediný Čech v historii usedl do kokpitu Formule 1. Za volantem stroje týmu někdejšího pilota Alana Prosta odjel tři závody Mistrovství světa, jeho kariéra však skončila po pozitivním dopingovým testem na THC. V současné době se Tomáš Enge, syn známého českého okruhového jezdce Břetislava Engeho, věnuje hlavně závodům v zámoří. V minulém týdnu si ovšem našel čas, a jako host České spojišťovny se v Nové Roli na Karlovarsku zúčastnil bezpečnostní akce Jezdíme s úsměvem.

Co si myslíte o podobných preventivních akcích?
Je to další z akcí zaměřená na bezpečnost silničního provozu. Když vidíte ty nehody na silnicích… Řadě z nich se dá předejít. A tohle je jedna z těch úsměvnějších forem prevence. Řidiče by měla spíše varovat před problémy, než aby je policisté kasírovali.

Když řídíte mimo závodní okruh, jaký jste řidič? Rychlý, pomalý, rozvážný?V provozu se docela bojím. A hlavně většinu času trávím ve Spojených státech, a tam se prostě jezdí jenom pomalu. Člověk tam na dálnici nejede rychleji než 120 kilometrů v hodině, takže jsem tak nějak zvyklý jezdit pomalu.

Zažil jste v zámoří někdy podobnou akci, jako je Jezdíme s úsměvem?
Ne. Nic takového jsem ve Státech neviděl.

Už se vám někdy stalo, že se vám v běžném provozu hodily zkušenosti ze závodní dráhy?
Určitě. Vždy člověka překvapí nějaká situace. A právě zkušenosti ze závodních tratí mohou pomoci jim přecházet. Člověk se v monopostu naučí předvídat a dokáže reagovat rychleji na vzniklé problémy. A právě ty zkušenosti dodávají na běžných silnicích pohodu a klid.

A zúročil jste naopak něco ze silnice na závodním okruhu?
To asi ne. Na okruhu je to extrém. Vozy dosahují obrovských rychlostí. Když třeba jedete Indy Car rychlostí 350 kilometrů v hodině dvě tři auta vedle sebe, tak to se nedá s ničím srovnat.

Jak hodnotíte své působení ve Formuli 1? Hodí se vám nyní něco ze zkušeností od Alana Prosta?
Moje působení ve Formuli 1 bylo velice krátké. Po těchtřech závodech bych právě zkušenostem z Formule 1 nepřikládal tolik důležitosti. Ty jsem získal za celou svou patnáctiletou závodnickou kariéru. Nejvíce mi dalo asi právě Indy Car. Ve vysokých rychlostech jedete pár centimetrů od dalšího auta a musíte mít rychlé reakce. Jakmile si o někoho škrtnete, nebo narazíte do zdi, tak to moc bolí.

Budete usilovat o to, abyste se ještě do kokpitu F1 vrátil?
Nemyslím si, že Formule 1 je pro mne ještě prioritou. Už mám věk na to, abych jezdil spíše vytrvalostní závody.

24.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci.

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Ilustrační foto

III. třída: Otročín se postaví Krásnému Údolí

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Barokní Fischer byl - nebyl?

Karlovarský kraj - Že by již potřetí prezentovaný Mezinárodní hudební festival J. C. F. Fischera naplnil zadaná očekávání, si až tolik nemyslím.

OKRESNÍ PŘEBOR: Fanoušci mohou vybírat, derby horalů či duel mistra

Karlovy Vary – Sedmou příčku si v loňském ročníku okresního přeboru připsali na své konto fotbalisté sedleckého KSNP. Ti by rádi v letošním ročníku své umístění vylepšili, a nejen to, pomýšlí i na krajské soutěže.

Krajské třídy: V I. A třídě v duchu několika derby

Karlovarský kraj - Druhým podzimním kolem budou o víkendu pokračovat obě fotbalové krajské třídy. I. A třída: Hned na tři derby

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení