VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odpudivé nádraží v Karlových Varech konečně prokoukne

Karlovy Vary - Už letos na jaře by se návštěvníci krajského města, ale i Karlovaráci měli dočkat nového a moderního Horního nádraží s novou lávkou a upraveným prostorem před vstupem do odbavovací haly.

14.1.2017
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE nádraží má skončit letos v březnu.Foto: Foto Deník mel

Karlovarské horní vlakové nádraží, které mohlo směle aspirovat na seznam těch nejzanedbanějších a nejodpudivějších, tak bude konečně po letech moderní vstupní branou do města. Nádraží vlastní Správa železniční dopravní cesty, která jej opravuje za zhruba 75 milionů korun. Rekonstrukce začala loni na jaře, ale v průběhu roku nabrala zpoždění. A ani dnes není jisté, zda avizovaný termín dokončení prací, letošní březen, bude dodržen. Což komplikuje situaci karlovarskému magistrátu, protože v jeho gesci je zase oprava lávky a přednádražních prostor. A všechny tyto projekty na sebe musejí časově navazovat.

„Odhadované náklady na projekt revitalizace přednádražního prostoru u Horního nádraží včetně výsadby zeleně a instalace mobiliáře činí přibližně 20 milionů korun. Vybudujeme i nový odbavovací přístřešek, protože ten původní je podle Správy železniční dopravní cesty zařazen mezi památky, nový bude i kamerový systém, dobíjecí místnost pro elektromobily, přípojky a upraveno bude i parkoviště s místy pro autobusy v případě železniční výluky," vysvětlil náměstek Čestmír Bruštík (nez.).

Ten je stále přesvědčen, že rekonstrukce nádraží bude dokončena do 31. března a město tak bude moci na jaře s pracemi začít. Město totiž čeká i oprava lávky. Staveniště už je předané a nyní se podle náměstka Bruštíka zpracovává harmonogram prací. Náklady na výstavbu lávky přes Horní nádraží činí na základě výsledku výběrového řízení 24.880.088,- Kč bez DPH, zatímco předpokládané náklady činily 29,7 mil Kč bez DPH. Zhotovitelem je Sdružení Bögl a Krýsl a Bau-Stav Karlovy Vary. Nová prosklená výpravní budova vychází z projektu architekta Petra Franty z roku 2010 a bude překonávat svažitý terén. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě střechy a symetricky budovu rozděluje.

Autor: Ivana Kalinová

14.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Naši prvňáci ze ZŠ Krušnohorská 11 v Karlových Varech

Průmyslová zóna by měla přinést i nabídku pracovních míst.

Zóně stojí v cestě územní plán a chráněná oblast

Život potápěče pomohl zachránit operátor linky 112

Karlovy Vary – Život potápěče z Ostrova, který byl ve vážném ohrožení kvůli rozvíjející se dekompresní nemoci, pomohl zachránit operátor linky 112 z karlovarského centra tísňového volání.

Současným i budoucím pacientkám se snažíme nabídnout něco navíc

Ostrov - Po ukončení studia na Gymnáziu Luďka Pika v Plzni MUDr. Markéta Draská vystudovala v letech 2000 až 2006 Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Plzni. Po studiích se přestěhovala do Ostrova, kde začala svoji kariéru původně na dětském oddělení Nemocnice Ostrov. Z důvodu mateřské dovolené trvala jen krátce.

Voliči si musí dát pozor na změnu volebních okrsků

Sokolov – Město Sokolov upozornilo, že přistoupilo pro všechny nadcházející volby a referenda k úpravám volebních okrsků. Je to prý z důvodu provedených legislativních změn, tak aby byla dodržena zákonnost při vytváření zmíněných okrsků.

Místo řehtání se neslo závodištěm štěkání

Karlovy Vary - Za koníčky se obvykle vydávají lidé na karlovarské dostihové závodiště a bývá tady v den dostihů plno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení