VYBERTE SI REGION

Odpudivé nádraží v Karlových Varech konečně prokoukne

Karlovy Vary - Už letos na jaře by se návštěvníci krajského města, ale i Karlovaráci měli dočkat nového a moderního Horního nádraží s novou lávkou a upraveným prostorem před vstupem do odbavovací haly.

14.1.2017
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE nádraží má skončit letos v březnu.Foto: Foto Deník mel

Karlovarské horní vlakové nádraží, které mohlo směle aspirovat na seznam těch nejzanedbanějších a nejodpudivějších, tak bude konečně po letech moderní vstupní branou do města. Nádraží vlastní Správa železniční dopravní cesty, která jej opravuje za zhruba 75 milionů korun. Rekonstrukce začala loni na jaře, ale v průběhu roku nabrala zpoždění. A ani dnes není jisté, zda avizovaný termín dokončení prací, letošní březen, bude dodržen. Což komplikuje situaci karlovarskému magistrátu, protože v jeho gesci je zase oprava lávky a přednádražních prostor. A všechny tyto projekty na sebe musejí časově navazovat.

„Odhadované náklady na projekt revitalizace přednádražního prostoru u Horního nádraží včetně výsadby zeleně a instalace mobiliáře činí přibližně 20 milionů korun. Vybudujeme i nový odbavovací přístřešek, protože ten původní je podle Správy železniční dopravní cesty zařazen mezi památky, nový bude i kamerový systém, dobíjecí místnost pro elektromobily, přípojky a upraveno bude i parkoviště s místy pro autobusy v případě železniční výluky," vysvětlil náměstek Čestmír Bruštík (nez.).

Ten je stále přesvědčen, že rekonstrukce nádraží bude dokončena do 31. března a město tak bude moci na jaře s pracemi začít. Město totiž čeká i oprava lávky. Staveniště už je předané a nyní se podle náměstka Bruštíka zpracovává harmonogram prací. Náklady na výstavbu lávky přes Horní nádraží činí na základě výsledku výběrového řízení 24.880.088,- Kč bez DPH, zatímco předpokládané náklady činily 29,7 mil Kč bez DPH. Zhotovitelem je Sdružení Bögl a Krýsl a Bau-Stav Karlovy Vary. Nová prosklená výpravní budova vychází z projektu architekta Petra Franty z roku 2010 a bude překonávat svažitý terén. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě střechy a symetricky budovu rozděluje.

Autor: Ivana Kalinová

14.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slavnostní otevření BWI v Chebu.
9

Kratina: V Chebu bude jedna z největších průmyslových zón střední Evropy

Víkendová bilance? Čtyři body pro Energii

Karlovy Vary – Čtyři body a poskočení na třinácté místo. Tak takový byl víkend hokejistů HC Energie. Na ledě Sparty vyválčili bod a včera v podvečer pak udolali doma Zlín 4:1.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Mladík trénoval karate, odnesla to hlava sochy na návsi

Karlovarský kraj – Trénink karate mladíka ze Sokolovska bude mít dohru u soudu. Ten totiž kopem urazil hlavu soše na návsi malé obce na Sokolovsku. Mladistvý se bude zpovídat z poškození cizí věci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies