Cílem kritiky cestujících i evergreenem předvolebních proslovů politiků je už řadu let Horní nádraží. Lidé poukazují na jeho dezolátní stav a kandidáti do voleb se pravidelně holedbají jak zajistí a urychlí jeho modernizaci a opravu. České dráhy nakonec vzaly projekt pod sebe, a nyní to vypadá, že se pomyslná železniční brána do lázeňského města stane konečně moderní a funkční budovou.

Podle Radky Pistoriusové, mluvčí Českých drah je zahájení rekonstrukce na spadnutí. „Nová výpravní budova v březnu obdržela od Drážního úřadu stavební povolení. Nyní se připravuje dokumentace k výběrovému řízení na zhotovitele," potvrdila mluvčí.

Autorem projektu nové výpravní budovy je Petr Franta. Nový dvoupodlažní objekt nahradí stávající výpravní budovu.

„Předpokládaná cena stavby je 46,5 milionů korun. Návrh nové budovy Horního nádraží v Karlových Varech splňuje současné požadavky na provoz a moderní odbavení cestujících. Dvoupodlažní budova je zasazena do svažitého terénu se vzrostlou zelení, směrem k centru města má organický tvar. Ústřední veřejná část je prosklená dvorana s horním světlem přes obě patra, kde úroveň přízemí navazuje na prostor přednádraží," doplnila k projektu Pistoriusová.

„V patře je hala s pokladnami ČD centra a s přístupem na první nástupiště," upřesňuje architekt Petr Franta. V nové výpravní budově budou prostory pro odbavení cestujících, komerční prostory pro poskytnutí základních služeb a administrativní prostory Českých drah.

Na nádraží se zachová a zrekonstruuje část východního křídla budovy, kde je technologie Správy železniční dopravní cesty – zabezpečovací zařízení pro zajištění provozu dopravní cesty.

„Součástí projektu je návrh rekultivace zeleně, kvalitní stávající stromy jsou zachovány a tvoří součást nového designu a tváře nádraží," dodala mluvčí Českých drah.

„Jsem rád, že se konečně něco rozhýbalo. Nádraží je fakt hrozné, těším se na nové," řekl cestující Petr Hájek z Karlových Varů.