Nedávno se v Karlových Varech představil unikátní stroj, který dokáže kvalitně opravovat výtluky také v zimním období. Vedení radnice se rozhodlo, že v letošním roce ještě tuto nabídku nevyužije. Přesto začnou intenzivní opravy pozemních komunikací už v březnu.

Město má v letošním roce vyčleněno na opravy silnic a jejich součástí, což je také chodníků, zeleně a podobně, celkově 20 milionů korun. „Ty největší a nejnebezpečnější díry jsou vaktuálním zimním počasí stále průběžně opravovány kritizovanou technologií studená balená. Vyzkoušenou technologii horkovzdušného lepení jsme nezvolili a následně nezajistili. Odradila nás prozatím cena, která nebyla vúrovni proklamované 2,5krát nižší, ale byla přibližně stejná, jako je cena obvyklá u této technologie,“ uvedl Jiří Kotek, náměstek primátora Karlových Varů. Podle něj ještě stále odborníci posuzují kvalitu a trvanlivost na opravených místech. „Vyhodnotíme ji tedy vdelším čase a uplatníme svelkou pravděpodobností až vpříštím zimním období,“ dodal náměstek Jiří Kotek.

Opravovat silnice v Karlových Varech začne město už v březnu. „Rozdělili jsme město na části severní a východní. Tyto oblasti zahrnují v podstatě celé město. Naším cílem je, aby všechny opravy byly provedeny během jednoho měsíce. Věřím, že se podaří naplnit záměr, jehož negativní součástí bude přítomnost většího množství osob ve žlutých vestách, fréz a obslužné techniky ve městě. Takže zároveň žádám veřejnost o pochopení a toleranci, za kterou by měly být opravené silnice,“ sdělil náměstek.

Podle magistrátu jsou v nejhorším stavu komunikace Pražská silnice (vedoucí na Hůrky), K Letišti (na Hůrkách) a vnitřní část Vítězné ulice, to je její úsek mezi křižovatkami s ulicemi Drahomířino nábřeží a Prašná. Kromě toho, že jsou v horším stavu, se také jedná o důležité místní komunikace s velkým průjezdem, významné i pro karlovarskou hromadnou dopravu.