VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostuda města do roka zmizí

Karlovy Vary - Karlovaráci se dočkali. Modernizace nádraží vdechne novou podobu budově, kolejišti i zeleni

17.6.2015 4
SDÍLEJ:

Vizualizace nového nádražíFoto: archiv SŽDC

Správa železniční dopravní cesty včera zahájila modernizaci výpravní budovy horního vlakového nádraží. V rámci stavby bude postupně zdemolována stávající budova a na jejím místě vyroste moderní novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Fratny. Modernizace budovy bude rozdělena na dvě etapy a její dokončení je plánováno na únor 2016. Poté se začne s rekonstrukcí kolejiště a stavbou podchodu. Náklady na modernizaci výpravní stanice karlovarského nádraží vyjdou zhruba na 93 milionů korun, z toho kolem 70 milionů půjde z evropských dotací a o zbytek se podělí Státní fond dopravní infrastruktury. Stávající budova bude srovnána se zemí a pro zajištění její funkce se zachová východní část objektu, která bude snesena až po dokončení celé modernizace železniční stanice

Výpravní budova na horním nádraží byla postavena v poválečném období jako provizorní stavení nahrazující tehdejší původní nádraží, které se stalo jednou z obětí bombardování. Nyní už je technický stav některých prvků za hranicí životnosti a současné standardy na vybavení a odbavení cestujících nesplňuje. „Jsem rád, že provizorium vydrželo přes půl století. Je už ale načase napravit tuto ostudu lázeňského města. Doufám, že obyvatelé budou mít ještě nějaký čas strpení, protože pak bude Karlovy Vary reprezentovat moderní budova," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Výpravní budova se promění v dvoupodlažní stavbu organického tvaru a bude zasazena do svažitého terénu směrem k centru města. „Ústředním prvkem nové stavby bude prosklená hala procházející oběma patry. Vytvoří se tak vzdušný a prosvětlený veřejný prostor," dodal Surý.

Aerodynamický tvar je navržen tak, aby dobře odváděl i vodu a sníh a vše je vymyšleno v souladu s nízkou energetickou náročností. Prostor haly se pak v podzemí bude napojovat na podchod, který propojí jednotlivá nástupiště, a celá stanice bude bezbariérová. Hlavní část budovy bude rozdělena na dvě části, které spojí zavěšená lávka.

Samotná realizace se uskuteční ve dvou fázích. První je fáze přípravná, kdy dojde k přemístění technologií pro provoz nádraží, a druhou pak demolice západní a střední části nádraží a samotná výstavba nové výpravní budovy. Při první fázi budou také upraveny nezbytné místnosti pro zachování provozu, jako jsou toalety nebo výdejna jízdenek. „Bude dbáno na to, aby vlaky jezdily bez zpoždění a aby přestavba zasahovala co nejméně do komfortu cestujících," doplnil ředitel zhotovitele díla, firmy Skanska, Per-Anders Truedsson.

Součástí projektu je také rekultivace zeleně, kdy se zachovají stávající stromy, které pak budou součástí nového designu nádraží a okolí.

Autor: Zdeněk Hnízdil

17.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plynová pistole.

Trojici lidí vulgárně nadával, s pistolí v ruce křičel, že je zabije

Zámek Kynžvart

Zámek zacílil na nejmenší

Na vodě letos v pohodě? Sem tam mráček

Karlovarský kraj – Vodácká sezona na Ohři se letos vydařila, shodují se majitelé půjčoven, tábořišť i samotní vodáci. Přestože ještě nekončí, hlavní nápor má řeka s blížícím se koncem letních prázdnin už za sebou.

Triatlonový kolotoč zahájí Geis Baby Duathlon

Karlovy Vary – Triatlonový kolotoč, který je nachystán od 2. do 3. září v lázeňském městě a který bude tentokrát ve světovém hávu, tradičně odstartují triatlonové naděje.

OTÁZKA PRO: Jiřího Karase, starostu Dalovic

V části Dalovic, konkrétně ve Všeborovicích, se již nějakou dobu rekonstruuje most. Jak práce pokračují a kdy skončí? Může se most v současnosti alespoň v omezené míře používat?

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení