Jako člen Hospodářského výboru a člen dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury jsem usiloval o to, aby dle opakovaných vládních usnesení k výstavbě a dostavbě R6 nejprve mezi Chebem a Karlovými Vary a poté v pokračování směrem do Prahy byly jednotlivé akce výstavby R6 zařazovány přednostně s termíny dokončení v letech 2012 až 2018. Až do nástupu nového ministra Víta Bárty (VV) se mi to společně s ostatními poslanci a senátory za náš kraj dařilo. Bohužel nový ministr dopravy Bárta učinil v loňském roce bezprecedentní krok, když zastavil řádně vysoutěženou a připravenou stavbu Bošov-Lubenec a vůbec nevycházel z konkrétních podkladů a potřeb pro Karlovarský kraj a celé rychlostní silnice, ale pouze ze svých dojmů. Jak dalece je jeho postup opodstatněný, nechci komentovat. Snad bych jen doplnil, že jeho kvalifikace majitele bezpečnostní agentury rozhodně neukazuje na to, že by alespoň trochu porozuměl problematice dopravy, natož potřebám výstavby dopravní infrastruktury, a to nejen z pohledu potřeb našeho kraje, ale i z pohledu schválené koncepce evropských rychlostních silnic a dálnic TEN-T. R6 je totiž v této koncepci uvedena a není v pravomoci ministra dopravy tuto akci vyřazovat. Samozřejmě, že souhlasím s tím, aby se například v současné době nejprve řešily obchvaty obcí, jako je Lubenec, Hořesedly, Hořovičky, ale například i Krušovice a Řevničov. Je ale jedna zásadní podmínka, musí se jednat o obchvaty v parametrech budoucí R6 a musí navazovat tak, aby naopak nedošlo k podstatnému navyšování rozpočtových nákladů na celkové dobudování silnice R6.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditOTÁZKA PRO: poslance Parlamentu České republiky Pavla Hojdu KSČM
Karlovy Vary - Senátoři z našeho regionu Jan Horník (STAN s podporou TOP 09), Miroslav Nenutil (ČSSD) a Pavel Čáslava (ODS) stojí za peticí za dostavbu silnice R6. Máte i vy nějaký návrh, který by mohl tuto aktivitu podpořit?
Pavel Hojda (KSČM), poslanec
|
Foto: DENÍK