Místo jednorázové akce objednali speciální vozidlo vybavené nádrží na dva kubíky vody, vysokotlakým čističem včetně ohřevu vody, elektrického agregátu a příslušenství v podobě trysek a kartáčů. „Pořízený vůz stál necelé dva miliony včetně DPH a Masaryčku si budeme čistit sami,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí Magistrátu města Karlovy Vary.

Nový vůz bude čistit nejen třídu TGM, ale vydá se i na lázeňské kolonády, Divadelní náměstí a zamíří i do dalších čtvrtí města, třeba na Sokolovskou ulici. „Zatím je vozidlo v takzvaně zkušebním provozu. Do terénu ho nasadíme až na jaře, kdy ho využijeme při čistění celého města,“ uvedl Miroslav Kučera, ředitel Správy lázeňských parků, která bude automobil provozovat.

V plánu údržby města na příští rok bude čištění třídy TGM a lázeňského centra připraveno hned dvakrát, a to na jaře a na podzim. „Záměrem je minimálně dvakrát ročně vyčistit všechny povrchy pěších zón ve městě. Výhodou nového automobilu je relativně jednoduchá obsluha a samozřejmě možnost i rychlého neplánovaného zásahu,“ doplnil Kučera.

Provozovatel je připraven službu čištění povrchů pěších zón nabídnout i okolním městům, obcím a soukromým majitelům. „Samotné čištění probíhá tlakovou teplou vodou, která se ohřívá přímo v čističi. Do stroje lze přidat i speciální saponát nebo například impregnaci,“ dodal ředitel Správy lázeňských parků s tím, že během zkušebního provozu se na mnoha místech podařilo během čištění odstranit i problematické žvýkačky.

Nová lávka spojující Horní nádraží s Růžovým Vrchem stála karlovarskou radnici pětadvacet milionů
U horního nádraží bude dále rušno