„Občany jsme o záměru informovali na několika schůzích, kdy jsme si vyslechli i jejich připomínky. Jako každá změna má uvedený návrh nejen své příznivce, ale také odpůrce. Zaznamenali jsme několik písemných podnětů, z toho jednu petici za zvýšení počtu parkovacích míst, což právě tento záměr řeší, jednu naopak proti zjednosměrnění ulic, jeden dopis nadepsaný Protestní vyjádření proti propojení ulic Anglické a Vrchlického a jeden dopis požadující urychlené řešení dlouhodobých potřeb parkování právě zjednosměrněním obou ulic," řekl mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.

„Některé věci se nám stále nelíbí. U nás je proti celý dům a sousední na tom není jinak. Dnes máme v domě další setkání, po kterém se rozhodneme, jaké budou naše další kroky," řekla obyvatelka z Anglické ulice. Podstatou propojení a zjednosměrnění ulic bude zúžení vozovky oproti obousměrné, díky tomu má vzniknout více prostoru pro další parkovací místa. Na konci Anglické ulice několik parkovacích míst ubude, protože slepý konec ulice bude jednosměrně průjezdný, celkově však město počítá se vznikem přibližně 40 nových parkovacích míst oproti současnému stavu.

Otázkou však je, kdy se to magistrátu podaří. „V tuto chvíli máme připravenou studii, ale v rozpočtu letošního roku nejsou na propojení vyčleněné peníze. Pokud se nám podaří, jako bylo v minulých letech obvyklé, ušetřit na rozpočtovaných zadávacích řízeních, z úspor bychom mohli propojení realizovat. Samotná realizace má vyjít na přibližně dva miliony korun, spočívá v rozšíření dnešní pěší cesty mezi ulicemi Anglická a Vrchlického a osazení dopravního značení," komentoval Kopál s tím, že stavební úpravy by byly jen otázkou několika měsíců a teoreticky by se to dalo zvládnout už v tomto roce. „Záleží opravdu jen na penězích," dodal Kopál.

Mezi úvahami, co dál s ulicemi, je vytvoření obytné zóny. Tedy místa, kde platí absolutní přednost chodců, snížená rychlost a parkování jen na vyznačených parkovacích místech. „Z našeho hlediska je to opatření jednoznačně dobré pro zvýšení bezpečnosti chodců, ale také znamená dostatek parkovacích míst pro řidiče a zklidnění dopravy," přiblížil mluvčí.

Jedna z úvah mluví také o vytvoření rezidentní parkovací zóny. Ty však nejsou podle města samospasitelné. „Ty, kteří v dané oblasti potřebují parkovat, přestože nejsou rezidenty, vytlačí zřízení takové zóny do nejbližšího okolí, čili problém se nevyřeší, ale jen přesune, a samozřejmě k velké nespokojenosti lidí z okolních ulic, kteří do té doby žili celkem v klidu," vysvětlil Kopál. Město i z tohoto důvodu chce nechat zpracovat studii, která by dokázala navrhnout komplexní řešení pro městské části, respektive pro celé město.