VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Porcelánka vyšla vstříc ekologickým trendům

Nová Role - Kampaň Jezme bez jedů, kterou na začátku roku vyhlásila nezisková organizace Arnika, si dala za cíl zmapovat trh s barvami na porcelán. Už dřívější monitoring prokázal, že barvy na nádobí obsahují těžké kovy olovo a kadmium a jedná se dlouhodobě o naprosto opomenutý segment trhu. Arnika si proto dala za cíl oslovit tuzemské porcelánky a zkusit s nimi probrat další možnosti ekologické a více nezávadné výroby nádobí. Na výzvu odpověděla pouze společnost Thun 1794, která tak má u nás na trhu jako jedna z prvních nádobí bez těchto jedů.

11.11.2016
SDÍLEJ:

Vedoucí kampaně Jídlo bez jedů Karolína Brabcová dokazuje pomocí rentgenového spekctometru, že barvy s těžkými kovy jsou u nové kolekce již minulostíFoto: Zdeněk Hnízdil


Je třeba dodat, že jak novorolská, tak i další porcelánky v Čechách a Evropě nijak neporušovaly výrobou potisků s těžkými kovy zákon. Legislativa je v tomto směru pozadu a limity jsou takto nastaveny již od roku 1984.

„Naše společnost vždy dbala na dodržování limitů pro toxické látky v našich výrobcích. Také nám ale nikdy nebyl lhostejný názor spotřebitelů a jednoznačná poptávka nás přiměla dbát o zdraví zákazníků více, než nám nařizuje legislativa," uvedl Vlastimil Argman, ředitel Thun 1794.

Porcelánka zatím nabízí dvě sady porcelánu s potisky bez olova a kadmia, a to dětské sety s Krtečkem a Večerníčkem. „Rozhodně to beru jako krok správným směrem a nové potisky určitě rozšíříme na další sortiment," dodal Argman.

Výsledek této spolupráce tak dokazuje, že ekologičtější alternativy jsou možné i v běžné výrobě. I když nyní musí porcelánka nakupovat barvy v cizině, jelikož české firmy žádné bezolovnaté nenabízejí. „Arnika tak doufá, že další výrobci budou následovat. Ze všech oslovených firem nám neodpověděl dále nikdo. Považuji to pak za velký úsp

ěch regionálního průmyslu," dodala vedoucí kampaně Jezme bez jedů Karolína Brabcová s tím, že cílem není propagovat některé značky před ostatními, ale ukázat, že když se chce, tak jsou bezpečné alternativy možné.

Společnost Thun 1794 má roční náklady na výrobu kolem 500 milionů, z toho jí teď nové barvy vychází na přibližně 14 milionů.

Autor: Zdeněk Hnízdil

11.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Novomanželé Urbanovi si řekli své ANO na vrcholku Aschberg v horské Bublavě.
9

Letní svatby jsou in, oddává se na lávce, golfu, na poli nebo u vysílače

Míša Rauscherová, vrchní sestra z interního oddělení sokolovské nemocnice, je ve finále prestižní soutěže.

Vrchní sestra ze sokolovské interny by se mohla stát Nej sestřičkou roku 2017

Máme žízeň. A projevilo se to v prodeji

Karlovy Vary - Patrně i díky vysokým teplotám a žíznivým zákazníkům v letních měsících vzrostl skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) v prvním pololetí roku prodej meziročně o čtyři procenta a dosáhla celkového obratu 3,9 miliardy korun. To bylo meziročně o dvě procenta více.

Za objektivem Františka Konopy

Karlovy Vary - Studoval fotografii na karlovarské „keramce“, poté si pořídil vlastní studio. Práce Františka Konopy zaujala velké množství lidí.

Maketu odhalí poslední český rytíř

Mariánské Lázně - Jedna z nejstarších románských staveb, kostel svatého Jakuba a Filipa na Chvojně u Konopiště, bude k vidění i v Mariánských Lázních. Věrná miniatura totiž přibude do velké rodiny v Parku Boheminium.

Motivací mají být stipendia od kraje

Karlovy Vary - Motivační a prospěchová stipendia za druhé pololetí uplynulého školního roku získají od Karlovarského kraje studenti z jedenácti středních škol v regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení