VYBERTE SI REGION

Přestavba Horního nádraží skončí později, než se čekalo

Karlovy Vary - Komplexní přestavba a rekonstrukce karlovarského Horního nádraží skončí o několik měsíců později, než se původně očekávalo. Původní termín, plánovaný do konce první poloviny letošního roku, se stavební společnosti Skanska nepodaří dodržet. Jako mnohem reálnější se tak jeví říjen.

13.2.2016
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE A PŘESTAVBA Horního nádraží nabrala skluz. Město chce se stavbou nové lávky přes koleje začít patrně v srpnu. Historická litinová konstrukce zastřešení prvního nástupiště by měla zůstat na svém místě.Foto: Foto Deník mel

„To, že je stavba skutečně ve skluzu, se potvrdilo tento týden na kontrole. Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) se to coby investorovi příliš nelíbí a patrně už od říjnového termínu neustoupí. Město se na akci podílí výstavbou lávky přes železnici na sídliště Růžový Vrch," uvedl náměstek Čestmír Bruštík (ANO).

Město koordinuje výstavbu lávky se SŽDC. Teď, když padl konkrétní termín dokončení stavby, budování přemostění nic nebrání. „Jsme připravení, zbývá pouze vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na lávku se pohybují kolem 30 milionů korun. Chceme se pokusit získat peníze z dotací. Pokud neuspějeme, bude stavbu financovat město v plné výši," poznamenal Bruštík.

Podle stanoviska stavební společnosti se při demolici staré budovy vyskytly některé skutečnosti, které mají na svědomí prodloužení termínu dokončení stavby.

Například z geologického průzkumu, který bylo možné provádět teprve po demolici staré nádražní budovy, vyšlo najevo, že podloží na staveništi je komplikovanější, než se původně předpokládalo. Musel tak být přepracován projekt zakládání nové budovy i technologického stožáru a upraven postup prací.

Podle náměstka primátora Jiřího Klsáka (KOA) je už také konečně jasné, jaký osud bude mít historická litinová konstrukce zastřešující první nástupiště. Před dvěma roky se počítalo s tím, že by mohla být přemístěna do prostoru před Horní nádraží. Poté se hovořilo o její demontáži a přemístění do muzea. „Konečná varianta je taková, že litinová konstrukce zůstane na svém místě, tedy nad prvním nástupištěm," poznamenal Klsák.

Rekonstrukce a přestavba Horního nádraží v Karlových Varech má stát kolem 96 milionů korun, z toho kolem 70 milionů chce SŽDC čerpat z evropských fondů.

Město Karlovy Vary na stavbu naváže úpravou prostoru před nádražím. Součástí toho by měla být úprava silnice, parkoviště, chodníků i okolní zeleně.

Autor: Vladimír Meluzín

13.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Kradl v autobazaru, na pumpě i v herně, škoda je 400 tisíc

Karlovarsko – Škody za statisíce korun má na svědomí devětadvacetiletý muž, kterého kriminalisté obvinili ze spáchání přečinů krádeže, poškození cizí věci a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání.

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Motorkáři se rozloučili s letošní sezonou

Karlovarský kraj - Několik stovek motorkářů nejen z Karlovarského kraje přijalo pozvání karlovarských Lion Bikers a přijelo ve středu na loučení s letošní sezonou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies