VYBERTE SI REGION

Přestavba Horního nádraží skončí později, než se čekalo

Karlovy Vary - Komplexní přestavba a rekonstrukce karlovarského Horního nádraží skončí o několik měsíců později, než se původně očekávalo. Původní termín, plánovaný do konce první poloviny letošního roku, se stavební společnosti Skanska nepodaří dodržet. Jako mnohem reálnější se tak jeví říjen.

13.2.2016
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE A PŘESTAVBA Horního nádraží nabrala skluz. Město chce se stavbou nové lávky přes koleje začít patrně v srpnu. Historická litinová konstrukce zastřešení prvního nástupiště by měla zůstat na svém místě.Foto: Foto Deník mel

„To, že je stavba skutečně ve skluzu, se potvrdilo tento týden na kontrole. Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) se to coby investorovi příliš nelíbí a patrně už od říjnového termínu neustoupí. Město se na akci podílí výstavbou lávky přes železnici na sídliště Růžový Vrch," uvedl náměstek Čestmír Bruštík (ANO).

Město koordinuje výstavbu lávky se SŽDC. Teď, když padl konkrétní termín dokončení stavby, budování přemostění nic nebrání. „Jsme připravení, zbývá pouze vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na lávku se pohybují kolem 30 milionů korun. Chceme se pokusit získat peníze z dotací. Pokud neuspějeme, bude stavbu financovat město v plné výši," poznamenal Bruštík.

Podle stanoviska stavební společnosti se při demolici staré budovy vyskytly některé skutečnosti, které mají na svědomí prodloužení termínu dokončení stavby.

Například z geologického průzkumu, který bylo možné provádět teprve po demolici staré nádražní budovy, vyšlo najevo, že podloží na staveništi je komplikovanější, než se původně předpokládalo. Musel tak být přepracován projekt zakládání nové budovy i technologického stožáru a upraven postup prací.

Podle náměstka primátora Jiřího Klsáka (KOA) je už také konečně jasné, jaký osud bude mít historická litinová konstrukce zastřešující první nástupiště. Před dvěma roky se počítalo s tím, že by mohla být přemístěna do prostoru před Horní nádraží. Poté se hovořilo o její demontáži a přemístění do muzea. „Konečná varianta je taková, že litinová konstrukce zůstane na svém místě, tedy nad prvním nástupištěm," poznamenal Klsák.

Rekonstrukce a přestavba Horního nádraží v Karlových Varech má stát kolem 96 milionů korun, z toho kolem 70 milionů chce SŽDC čerpat z evropských fondů.

Město Karlovy Vary na stavbu naváže úpravou prostoru před nádražím. Součástí toho by měla být úprava silnice, parkoviště, chodníků i okolní zeleně.

Autor: Vladimír Meluzín

13.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jeden z dopisů, který administrátorovi soutěže došel až z Mnichova od akademického sochaře Karla Frona, syna karlovarského básníka Karla Frona, čestného občana města Karlových Varů.

Budou mít Karlovy Vary čtvrtou sochu zakladatele města?

Pěstírna v Aši.
4

Objekt ukrýval pěstírnu konopí

Prvňáci jdou k zápisům až v dubnu

Karlovarský kraj - Netrpělivě sledujete, kdy škola, do které se váš předškolák chystá, uveřejní datum zápisu do první třídy?

Slyšeli jste nové album Marka Borského? Ironická deska Ega z lega je právě onlin

Nová Role - Původem novorolský písničkář Marek Borský vystupuje již několik let se svým svérázným folkem říznutým blues. Vše si nahrává a skládá sám a za sebou má desítky koncertů, ulítlé videoklipy na youtube a už čtyři alba. A právě o tom posledním se písničkář rozvyprávěl pro Deník.

Monitoring ukázal, že klíšťová encefalitida nehrozí

Karlovarský kraj - V období od června do září loňského roku proběhl ve vybraných lokalitách Karlovarského kraje monitoring infekčnosti klíšťat. V žádné z lokalit nebyl u testovaných klíšťat potvrzen virus klíšťové encefalitidy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies