VYBERTE SI REGION

Přestavba Horního nádraží skončí později, než se čekalo

Karlovy Vary - Komplexní přestavba a rekonstrukce karlovarského Horního nádraží skončí o několik měsíců později, než se původně očekávalo. Původní termín, plánovaný do konce první poloviny letošního roku, se stavební společnosti Skanska nepodaří dodržet. Jako mnohem reálnější se tak jeví říjen.

13.2.2016
SDÍLEJ:

REKONSTRUKCE A PŘESTAVBA Horního nádraží nabrala skluz. Město chce se stavbou nové lávky přes koleje začít patrně v srpnu. Historická litinová konstrukce zastřešení prvního nástupiště by měla zůstat na svém místě.Autor: Foto Deník mel

„To, že je stavba skutečně ve skluzu, se potvrdilo tento týden na kontrole. Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) se to coby investorovi příliš nelíbí a patrně už od říjnového termínu neustoupí. Město se na akci podílí výstavbou lávky přes železnici na sídliště Růžový Vrch," uvedl náměstek Čestmír Bruštík (ANO).

Město koordinuje výstavbu lávky se SŽDC. Teď, když padl konkrétní termín dokončení stavby, budování přemostění nic nebrání. „Jsme připravení, zbývá pouze vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na lávku se pohybují kolem 30 milionů korun. Chceme se pokusit získat peníze z dotací. Pokud neuspějeme, bude stavbu financovat město v plné výši," poznamenal Bruštík.

Podle stanoviska stavební společnosti se při demolici staré budovy vyskytly některé skutečnosti, které mají na svědomí prodloužení termínu dokončení stavby.

Například z geologického průzkumu, který bylo možné provádět teprve po demolici staré nádražní budovy, vyšlo najevo, že podloží na staveništi je komplikovanější, než se původně předpokládalo. Musel tak být přepracován projekt zakládání nové budovy i technologického stožáru a upraven postup prací.

Podle náměstka primátora Jiřího Klsáka (KOA) je už také konečně jasné, jaký osud bude mít historická litinová konstrukce zastřešující první nástupiště. Před dvěma roky se počítalo s tím, že by mohla být přemístěna do prostoru před Horní nádraží. Poté se hovořilo o její demontáži a přemístění do muzea. „Konečná varianta je taková, že litinová konstrukce zůstane na svém místě, tedy nad prvním nástupištěm," poznamenal Klsák.

Rekonstrukce a přestavba Horního nádraží v Karlových Varech má stát kolem 96 milionů korun, z toho kolem 70 milionů chce SŽDC čerpat z evropských fondů.

Město Karlovy Vary na stavbu naváže úpravou prostoru před nádražím. Součástí toho by měla být úprava silnice, parkoviště, chodníků i okolní zeleně.

Autor: Vladimír Meluzín

13.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

Mňau. V Lidovém domě se představí dvě stě koček

Karlovy Vary - Nádherná těla, oči jako studny, ladné pohyby a obdiv. V Lidovém domě znovu vytasí své drápky dvě stě koček z České republiky, Polska, Německa, Holandska, Dánska a Rakouska.

Do oprav škol investoval magistrát miliony

Karlovy Vary - Zatímco si děti užívaly prázdnin, základní a mateřské školy prázdné většinou nezůstaly. Města a obce se snažily letní volno využít k jejich nezbytné údržbě a některé ze škol prošly rozsáhlou rekonstrukcí. V Karlových Varech se opravy týkaly Základní školy Poštovní v Tuhnicích a ZŠ Truhlářské ve Staré Roli.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies