VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Priorita? Komplexní prezentace lázní a města

Karlovy Vary – Primátor Kulhánek (KOA): Infocentrum je uzlem, který zajišťuje prezentaci města.

29.10.2012 6
SDÍLEJ:

Karlovarský primátor Petr Kulhánek.Foto: Deník/ Petr Przeczek

O karlovarském infocentru se nyní hodně hovoří. My jsme se proto Petra Kulhánka, primátora Karlových Varů, zeptali:

Jste předsedou správní rady této obecně prospěšné společnosti města, mohl byste shrnout, jaká je její náplň?
Po našem nástupu na radnici jsme ve vztahu k cestovnímu ruchu hledali systematický model prezentace města uvnitř i navenek, který do té doby neexistoval. Část prezentace dělalo infocentrum, část odbor lázeňství a cestovního ruchu na magistrátu – něco se dělalo dvojkolejně, něco vůbec, koordinace chyběla.
Dnes je nastaven, můžeme již říci, ověřený a funkční model, kdy infocentrum je tím hlavním uzlem, který zajišťuje kompletní prezentaci města, a nahradilo i zmíněný odbor. Jako destinaci lázeňskou, kulturně-historickou, sportovní i kongresovou Karlovy Vary prezentuje navenek, v rámci republiky, Evropy i dalších částí světa.
Prezentace uvnitř města spočívá v kompletním informačním servisu pro návštěvníky, které jsme do Karlových Varů již přilákali a potřebují se zde orientovat. Tomu také výrazně pomůže právě vznikající důstojná hlavní pobočka infocentra v Lázeňské ulici, která tu roky chyběla.
Mám-li se alespoň stručně dotknout výčtu činností infocentra, začnu již zmíněnou propagací a prezentací města, organizuje poznávací cesty novinářů a profesionálů z cestovního ruchu – takzvaných decision makerů touroperátorů, kteří do Karlových Varů přivážejí lázeňské hosty a turisty. Zajišťuje on-line i tiskové reklamní kampaně na vytipovaných trzích, pořádá workshopy a vzdělávací semináře, například pro zvyšování odborné úrovně průvodců po našem městě.
Infocentrum vede a zveřejňuje statistiky týkající se lázeňství a cestovního ruchu, sbírá a poskytuje informace o městě i regionu návštěvníkům, tisku, partnerům v oblasti cestovního ruchu i orgánům státní správy.
Infocentrum provozuje, udržuje a aktualizuje turisticko-informační portál města, spravuje městský rezervační systém vstupenky.karlovyvary.cz. V rámci své ediční činnosti vydává tiskoviny sloužící k orientaci a propagující město a všechna jeho lákadla.
V neposlední řadě se také nově zaměřuje na vlastní obyvatele, zejména děti, kdy cílem akcí typu Poznej svoje město je vytvořit si blízký vztah k městu, kde žiji a kde budu chtít žít nejlépe celý život. Populární semináře z historie města zaujmou zase dospělé – ten nejbližší o zázraku Karlových Varů se koná 30. října od 18:30 v městské knihovně.

Karlovy Vary této společnosti na činnost přispívají částkou kolem šestnácti milionů korun. Není to mnoho? Vždyť když infocentrum město zakládalo, hospodařilo se šesti miliony…
V době vzniku mělo infocentrum dvě pobočky včetně ředitelství (Lázeňská 1 a dolní nádraží), v současné době má navíc pobočku v Thermale a ve Vřídle. V minulosti prodanou Lázeňskou 1 zakrátko nahradí bývalá UVA na Lázeňské 14.
Část navýšených prostředků přešla z agendy, kterou vedl zrušený odbor na magistrátu, a část jsme ve shodě v koalici minulé i současné navýšili na aktivní propagaci města.
Všechny tyto prostředky nejsou utracené, ale investované. Vrátí se, a již se vrací, ve formě rostoucího trendu návštěvnosti, ve zvyšování povědomí o Karlových Varech, zvýšení atraktivity destinace, což jsou všechno efekty mnohonásobně převyšující původně investované prostředky.
Vzhledem k tomu, že lázeňství a cestovní ruch jsou v Karlových Varech bezkonkurenčně nejvýznamnějšími „průmyslovými odvětvími", a tedy i zaměstnavateli, zachování a zvyšování konkurenceschopnosti jména a pověsti našeho města je zcela nezbytné a zásadní.

Proč nyní zakázku na turisticko-informační portál prošetřuje antimonopolní úřad? Šlo o chybu této organizace při soutěži? Podle informací zvítězila firma s nejdražší nabídkou.
Důvod šetření nám sdělen nebyl. Lze však předpokládat, že jde o podnět subjektu, který se účastnil výběrového řízení a nevyhrál. Osobně jsem s vedením infocentra prověřoval krok po kroku celou proceduru výběrového řízení a vše je z mého pohledu zcela v pořádku. Nicméně bez ohledu na to, zda řízení v pořádku je či není, v momentě, kdy úřad dostane podnět, musí se jím zabývat.
Při hodnocení nabídek byla použita kritéria, která byla uvedena v zadávací dokumentaci. V případě, že stavíte nový portál, nelze stavět výběr pouze na ceně, to je z pohledu budoucího užitku a funkčnosti zcela kontraproduktivní. Kromě ceny se tak hodnotilo také technické hledisko, kdy uchazeči předložili popis technického řešení webu s návrhy na inovace, které mohou být zakomponovány.
Do hodnotící komise byl přizván také nezávislý odborník, uznávaný expert na problematiku internetového marketingu právě proto, aby nabídky byly co nejlépe a nejobjektivněji hodnoceny a vybraná nabídka maximálně odpovídala představám a potřebám zadavatele.
Počet bodů přidělených v každém kritériu byl vynásoben vahou kritéria, pořadí tak určoval počet dosažených bodů. Nabídka s nejvyšším počtem bodů, tedy ekonomicky nejvýhodnější (to vždy neznamená, že nejlevnější), pak zvítězila.
Nelze také hodnotit pouze podle ceny za samotnou realizaci, v potaz je logicky brána i finanční náročnost při provozu, tedy hodinová servisní sazba a vyčíslení celkových provozních nákladů.
V současné době se webová prezentace destinace stává stále významnějším rozhodovacím kritériem pro potenciální návštěvníky, to je také důvodem, proč bylo využito kritérium ekonomické výhodnosti. Stejně tak mění svou webovou tvář Česká republika a obdobným způsobem postupuje při této změně CzechTourism.

Autor: Ivana Kalinová

29.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Máme žízeň. A projevilo se to v prodeji

Elegance. Jedno ze slov, jímž můžeme Františka i jeho díla vystihnout.

Za objektivem Františka Konopy

Maketu odhalí poslední český rytíř

Mariánské Lázně - Jedna z nejstarších románských staveb, kostel svatého Jakuba a Filipa na Chvojně u Konopiště, bude k vidění i v Mariánských Lázních. Věrná miniatura totiž přibude do velké rodiny v Parku Boheminium.

Motivací mají být stipendia od kraje

Karlovy Vary - Motivační a prospěchová stipendia za druhé pololetí uplynulého školního roku získají od Karlovarského kraje studenti z jedenácti středních škol v regionu.

Kvůli opravě mostu ve Dvorech čeká na motoristy objížďka

Karlovy Vary - Pozor, se stavebními pracemi souvisí některé dlouhodobé uzavírky ve Dvorech.

Z Lomnického potoka nelze kvůli suchu čerpat vodu

Karlovarsko - Vodoprávní úřad karlovarského magistrátu vydal na žádost státního podniku Povodí Ohře s platností do odvolání zákaz odběru povrchových vod z Lomnického potoka, přítoku vodárenské nádrže Stanovice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení