A jak infolinku klienti a pacienti přijali?

„Tato služba se osvědčila zejména z pohledu kvality poskytování péče rozšíření nabídky pro klienty, podchycení krizových stavů," uvedla Markéta Singerová, mluvčí Nemocnice Ostrov.

A doplnila, že infolinka (739 380 251) poskytuje praktické informace ohledně poskytování služeb. „Nejčastěji odpovídáme na to, kde a jak najít psychiatra, co je nutné k přijetí na lůžko na psychiatrické oddělení naší nemocnice, jak navštívit svého nemocného na oddělení a co mu přinést. Občas se na linku dovolá nějaký klient s urgentní psychickou potíží, který je pak ihned přijat," vysvětlila mluvčí.

Potíže se zneužíváním linky zatím lékaři v Ostrově neregistrují.

V Nemocnici Ostrov momentálně pracují čtyři terapeuté, z toho je jeden psycholog. „Kolektiv lékařů čítá pět psychiatrů, včetně primáře Václava Feruse," uvedla mluvčí.

S pojišťovnami má Nemocnice Ostrov nasmlouváno čtyřicet lůžek a tento počet podle mluvčí Singerové prozatím zůstane.

„Rozšíří se ale počet pokojů, kde budou lůžka jen po dvou, tím se zlepší podmínky pro klienty, kteří tak nebudou již na pěti- či šestilůžkových pokojích, jako tomu bylo doposud," dodala mluvčí.

V Nemocnici Ostrov probíhají v současné době stavební práce na přestavbě pavilonu B, kde je právě umístěno psychiatrické a rehabilitační centrum. „Přestavba výrazně zlepší kvalitu péče psychiatrického oddělení, které je v Nemocnici Ostrov jediné v kraji. Co se týče rehabilitace, rozšíří se ambulantní část, přibude bazén a vodoléčba," vyjmenovala novinky pro pacienty mluvčí.