Úlohou strojvedoucího byl pověřen Aleš Dáňa, jinak systémový specialista Českých drah. Právě on řídil vlak na poslední jízdě před ukončením provozu. „Tajně jsem celé roky doufal, že by se po trati vlaky zase mohly rozjet. A nakonec jsem se dočkal," řekl Dáňa.

Prodloužený víkend byl ideální například pro výlety na kole. I proto tvořili téměř polovinu z prvních 12 cestujících premiérové jízdy cyklisté. „Je možné půjčit si kolo například v půjčovně ČD v Karlových Varech, dojet vlakem do Horního Slavkova a vlakem zvládnout bez šlapání do pedálů více než 300metrové převýšení z Krásného Jezu," uvedl Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Karlových Varech.

Provoz na trati bude zatím omezený. „Na části obnovené trati Krásný Jez Loket objednává Karlovarský kraj tři páry osobních vlaků. Pojedou ve dnech hlavních školních prázdnin vždy v sobotu, v neděli a v neděli 1. září," dodal k provozu Omelka.

Spoje v pracovní dny odepsány nejsou, ale nejdříve se musí prokázat, že je osobní doprava využívána. Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila ujedou víkendové spoje ročně necelých tři tisíce vlakových kilometrů, což jsou náklady asi 270 tisíc korun ročně. Kraj se o ně podělí s Horním Slavkovem napůl. Zhruba šest kilometrů železnice obnovila Správa železniční dopravní cesty.