VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Thermal: Rébus pro architekty i majitele

KARLOVY VARY - V obrovském a prostorném bludišti hotelu Thermal se subtilní ředitel Josef Neufus téměř ztrácel.

24.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Redakce KD

Do nově zrekonstruovaného Lobby baru by ale trefil určitě i poslepu. „Pro architekty je hotel téměř rébusem. Thermal nebyl postaven ani jako lázeňské sanatorium, ani jako festivalové centrum, ani jako interhotel. Má od všeho něco. Ten hotel mám ale rád,“ řekl Josef Neufus na úvod a zálibně se rozhlédl. Byla doba snídaně a kavárna se plnila hosty. Máte za sebou nejnáročnější týden v roce. Co pro hotel Thermal mezinárodní filmový festival znamená ekonomicky? Ekonomické ukazatele hovoří jasně. Filmová přehlídka námtržby zdvojnásobí.

Proti nejsilnějšímu období v roce, kdy jsou denní tržby na úrovni půl milionu korun, vyděláme během festivalu lehce nad milion korun denně. To jsou skvělá čísla, ovšem týkají se pouze festivalového týdne. V poslední době se stále více licituje o tom, kdo se stane novým vlastníkem Thermalu. Jaký je váš názor na to, že by hotel, nebo alespoň určité procento akcií vlastnilo například město Karlovy Vary? O tomto záměru překvapivě debatovali i karlovarští zastupitelé a podle všeho ještě neřekli poslední slovo. Hotel by město chtělo částečně vlastnit kvůli tomu, že by mohlo hovořit do jeho provozu a zachovat zde blokaci pro mezinárodní filmový festival.

Jaký je váš názor na tyto snahy? Já příliš nehoruji pro kolektivního vlastníka. Spíše se přikláním k variantě, že by měl mít Thermal jednoho vlastníka. Zatím hotel ale stále vlastní stát, přesněji ministerstvo financí. Otom, kdo bude hotel vlastnit v příštích letech, musí rozhodnout soud. Nárok vznesla společnostXa R, která se účastnila obchodní soutěže na hotel a umístila se v ní jako druhá. Nyní je podstatné to, že festivalmásmluvně zajištěny prostory v Thermalu až do roku 2011 a toto břemeno je závazné i pro nového vlastníka.

Tato podmínka navíc není pro Thermal nikterak nevýhodná. Prostory musí hotelMFFpronajmout za standardní a aktuální ceny a smlouva také stanoví, jaké minimální prostory musíme festivalu poskytnout. V době festivalu projde Thermalem šest až sedm tisíc lidí a hotel má vyprodáno. Jak je tomu v ostatních měsících? Celý objekt je obrovský, předimenzovaný, a tím ekonomicky velmi náročný. Byl postaven před třiceti lety s neurčitým, ovšem velkorysým zadáním. Výsledkem je, že není ani festivalovým hotelem, ani původně zamýšleným interhotelem, ani lázeňským zařízením. Máod všeho něco.

To samo o sobě se dá napravit,my také při rekonstrukci určitých částí hotelu spolupracujeme s profesionály, ale potíženám působí zvýšená cena energií. Vidíte sama, hotelmájednoduchá okna, otevřenou pasáž a zajišťujeme i celoroční provoz bazénu.Nad tím vším se musíme zamyslet a udělat vše pro to, abychom snížili obrovskou spotřebu energií a mohli více investovat do obnovy hotelu. Daří se vám to? Architektonicky ano. Při rekonstrukci interiéru se snažíme udržet čisté linie původního architektonického návrhu, i když je to velmi složité. Objekt totiž nesnese dílčí úpravy, každý zásah do interiéru je tak třeba řešit komplexně.

Nyní plánujeme oživení pasáže. Chceme ji ze třech stran uzavřít a vrátit tomuto průchodu, kde se zatím jenom prohání vítr, život. Nově by zde měly být služby, kadeřnictví, kosmetika, ale i obchody. Lidé by si zde mohli nakoupit, posedět v kavárně a tak dále. Chtěli bychom změnit i fasádu hotelu. To zatím ale jenom zkoušíme. Plánujeme hotel nasvětlit moderním způsobem, tedy jako celek. Sice nás to vyjde na statisíce korun, ale hotel i centrum města by tím jenom získalo. Snad senámto do konce roku podaří. A jaké novinky chystáte pro hotelové hosty? Stále pokračujeme v modernizaci lůžkové části, ale hodláme nově vybudovat i balneoprovoz, kterýnámcitelně chybí.

Zatím stále využíváme pro lázeňské procedury Alžbětiny lázně, což pro naše hosty představuje určité nepohodlí anámubírá konkurenční výhodu oproti jiným lázeňským zařízením.Ato chomchtěli změnit. Karlovarské veřejnosti téměř vyrazilo dech, když jste zveřejnili, že uvažujete o omezení provozu bazénu. Stále ještě uvažujete o tom, že byste bazén na zimu uzavřeli? Přiznám se, že bazénnám dělá těžkou hlavu, ale snad jsme se konečně dohodli, jak bychom snížili jeho obrovskou ekonomickou zátěž. Musíte si uvědomit, že jeho provoz stojí Thermal tři sta tisíc korun měsíčně a to je opravdu hodně peněz. Tento problém řešíme s odborníky a stále více se přikláníme k variantě, že jej na noc zakryjeme.

Firmy propočítaly, že by šlo o investice v řádech tří až pěti milionů korun, ale snížili bychom tak spotřebu energie o třicet až padesát procent.Ato už je zajímavý údaj.Vpraxi by to tedy vypadalo tak, že bazén by byl v provozu i v zimě a denně by se po uzavření provozu pro veřejnost bazén zakryl fólií. Zároveň se snažíme tuto zónu zatraktivnit. Lidé si velmi pochvalují zavedení rodinného vstupného do bazénu, prodloužení doby pobytu a doplnění exteriérů o různé atrakce pro děti. Prostě se snažíme, nečekáme. Na to vše jsou potřeba miliony korun. Snažíte se získat i finance z evropských a státních fondů? Máme omezené možnosti . Hledáme zdroje a snažíme se využívat různých fondů.

Nepatříme ale do skupiny malých a středních podnikatelů, kteří mají přístup k evropskýmfondům daleko snadnější. Naším vlastníkem je stále stát. Proto jsme velmi rádi, žemimosezonu senámdaří rozvíjet kongresovou turistiku. Kromělázeňství a cestovního ruchu je právě kongresová turistika příslibem pozitivní ekonomické bilance hotelu a jednoznačně skvělým výhledemdo budoucna.

24.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Účastníci Senior akademie se na závěr svých studií sešli s vedením města Karlovy Vary a zástupci městské policie.

Senior akademie je opět tady, vstoupila do osmého ročníku

Ilustrační foto.

Kontejner se změnil v past. Naštěstí pomohli strážníci

Provětrejte své dalekohledy a pozorujte hvězdy

Karlovy Vary - Hvězdná obloha odhalí zvědavcům další malá tajemství. V pondělí se ztratí měsíc a zazáří nově objevená kometa čekající na své jméno.  

Foto: Miminka z Karlovarska

Deník představuje právě narozené děti

Těžký úkol. Lázně zvelebí renomovaný urbanista

Karlovy Vary - Jak propojit turistickou lázeňskou oblast se zbylými čtvrtěmi tak, aby tvořily fungující organismus?

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení