Platí to pro vybrané přejezdy na tratích Cheb Chomutov, Karlovy Vary Potůčky, Bečov nad Teplou Rakovník a dva přejezdy na trati Loket Nová Role.
Během loňského roku došlo v Karlovarském kraji k šesti nehodám na železničních přejezdech. Byly při nich zraněny čtyři osoby, dva lidé dokonce zemřeli.
Polovina nehod se stala na přejezdu, kde je jen výstražný kříž, dvě v místě, kde na přijíždějící vlak upozorňuje světelná signalizace, a jedna na přejezdu se závorami.
„Ze statistik vyplývá, že 99,9 procenta nehod je zapříčiněno nevhodným chováním účastníků silničního provozu, motoristů, cyklistů a pěších. Nebezpečný přejezd neexistuje," upozorňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
„V Karlovarském kraji nemáme žádný přejezd, který bychom vyhodnotili vyloženě jako rizikový. Nehody, které se staly v loňském roce na přejezdech, se obešly bez vážných zranění," uvedla policejní mluvčí Kateřina Böhmová.
Pouze výstražným křížem byl chráněn přejezd v Novém Drahově, před osmi lety tu manipulační vlak doslova rozpáral nákladní auto. I zde loni přibyla světelná a zvuková signalizace.
Bezpečnějšího přejíždění a přecházení kolejí se dočkali lidé na železniční trati Cheb Luby. Celkem se na kolejích objevilo třináct přejezdových zabezpečovacích zařízení. Náklady dosáhly částky 66 milionů korun.
Nová technika se objevila i na přejezdech na trati Cheb Schirnding, kde pracovníci Správy železniční dopravní cesty před rokem zrekonstruovali zdejší trať na část 3. železničního koridoru, kde se bude v budoucnu moci jezdit až rychlostí 160 km/h. I zde se řidiči setkají s novými výstražníky i závorami a náklady na jejich vybudování dosáhly 62 milionů korun.
Vážná dopravní nehoda se stala před dvěma lety také u Nového Kostela na Chebsku. Motorový vlak tu narazil do osobního auta, ve kterém cestovali čtyři lidé, všichni museli být kvůli zranění převezeni do nemocnice. Železniční přejezd zabezpečoval v té době pouze výstražný kříž.