Pozemní komunikace v celém kraji jsou ve špatném stavu. Silnice se většinou opravují po zimě, jelikož v mrazech nejsou podle odborníků opravy tak kvalitní. Opravit vozovku i v několikastupňových mrazech dokáže český stroj Silkot, který se ve středu představil v Karlových Varech.


„Stav komunikací nejen vKarlových Varech je katastrofální. Zdědili jsme po koaličních předchůdcích nejen zničené silnice a chodníky, ale také vyčerpanou městskou pokladnu. Nastavenou prioritou je provedení oprav komunikací. Vždy po zimě, zejména při střídání vlhka a mrazu, jsou komunikační svršky roztrhané a na silnicích se tvoří výtluky. Aktuální provádění oprav je sohledem na klimatické podmínky problematické,“ uvedl Jiří Kotek, náměstek karlovarského primátora.


Ten také zároveň přiblížil, proč se opravy silnic odkládají na lepší počasí. „Tradiční technologie je proto provizorní a opravy se provádí užitím tak zvaně studené balené. Ta však má velmi nízkou trvanlivost a takovéto flikování je třeba za pár týdnů předělávat. Naše chtění změnit katastrofální stav komunikací je však daleko dynamičtější, proto hledáme nějaká progresivní řešení. Tím by mohla být nová technologie, kterou chceme vkarlovarské premiéře vyzkoušet,“ dodal náměstek Jiří Kotek.
S přístrojem Silkot mají dobré zkušenosti i v jiných krajích. Přístroj využívá k opravám výtluků ojedinělou technologii tepelného zpracování odpadu, vznikajícího při broušení asfaltových vozovek, který obce vyvážejí na skládky.


„Jedná se o český patent. Naše služby jsou ekonomicky velmi výhodné. Silnice v republice touto technologií opravujeme už přibližně rok. Kvalita opravy výtluků je v zimě stejná jako v létě. Takže na jaře jsou v dobrém stavu,“ řekl Vít Jakoubek, jednatel firmy Dipos, která přístrojem opravovala pozemní komunikace i při minus patnácti stupních Celsia. „Zákazníkům dáváme na provedené práce dvouletou záruku. Silkot pracuje opravdu rychle. V létě silnici opraví za pět až deset minut a v zimě to trvá kolem patnácti minut,“ dodal jednatel společnosti.