Beznadějný stav silnic v Karlových Varech začíná být minulostí a opravy jsou v plném proudu.

Náměstek Jiří Kotek navázal na svůj osobní závazek ve funkci, který učinil v lednu, a zvýšenou měrou se věnuje právě opravám komunikací. Včera společně s Evou Pavlasovou, vedoucí technického odboru, v terénu, přímo na Pražské silnici, za hluku fréz a techniky, prezentovali postup prací také v jiných částech města.

„Během měsíců ledna a února byly provedeny zimní opravy metodou tak zvanou „studená balená“ a vyzkoušeli jsme technologii vysokoteplotního nahřívání . V březnu a dubnu jsme zahájili opravy výtluků metodou „teplou balenou“ s frézováním a to v časové koncentraci do období prodlouženého jednoho měsíce se zvýšeným nasazením techniky ve třech územních obvodech,“ vysvětlil Jiří Kotek. Na konci dubna začaly celoplošné opravy, které aktuálně probíhají. „Hotové jsou nábřeží Osvobození, Nová Louka, k realizaci se připravují další – Moskevská, Dr. Janatky, Dlouhá, Luční, Borová, Závodu míru, Krušnohorská, Buchenwaldská, Komenského, Nová. Ve čtvrté etapě budou provedeny investiční akce, tedy celkové rekonstrukce komunikací Kvapilova, Slovanská a Mattoniho nábřeží,“ doplnil.

Včera začaly také práce na Pražské silnici, která bývala hlavní přístupovou cestou do Karlových Varů a je také technickou památkou. Silnice vedoucí od křižovatky U Černého koně do části Hůrky a následně k hlavnímu tahu na Prahu, silnici I/6, je pro účely současných oprav rozdělena do tří částí.
První část od křižovatky U Černého koně (křižovatka s ulicemi Libušinou a Na Vyhlídce) až k serpentině pod Hůrkami se nyní frézuje.
„Cílem je najít pod asfaltovou vrstvou původní dlažbu, zjistit, nakolik je zachovalá a použitelná, a pokud to bude možné, nechat ji odkrytou. Pokud se ukáže, že dlažba použitelná není, tento úsek dostane nový asfaltový povrch,“ vysvětlil náměstek.

Druhou část tvoří úsek serpentiny, který bude vyspraven od zimních výtluků a prozatím ponechán v asfaltovém povrchu. Třetí část, od vrcholu Pražské silnice na Hůrkách po její napojení na silnici I/6, je ve vyhovujícím stavu.

„Tyto opravy, včetně případné obnovy dlažby nebo položení nového asfaltového povrchu v prvním úseku, vyjdou město na 3,5 až 4 miliony. Práce by měly trvat tři až čtyři týdny. Po tuto dobu je Pražská silnice průjezdná s omezením. Doprava je soustředěna do jednoho pruhu a kyvadlově řízena,“ dodal náměstek Kotek.