Novinka korejské značky Hyundai paradoxně není novou generací, ale jenom faceliftem osmé generace, která se poprvé představila v roce 2019. Což je celkem netradiční – málokdy je součástí faceliftu takhle rozsáhlá změna designu.

Právě design sedanu střední třídy se hodně povedl. Stejně jako další modely značky, přichází i Sonata se světelnými LED pruhy, které se táhnou přes celou příď i celou záď. Někomu přijde toto řešení možná až příliš sci-fi, vypadá ale neotřele a zajímavě, zejména v kombinaci s relativně dlouhou kapotou.

Spalovací verze se na trh dostane již během druhého čtvrtletí
Nový Hyundai Kona hodně povyrostl. Půjde koupit i se spalovacími motory

Hlavní světla jsou pak „schovaná“ v průduchách nárazníku po bocích široké mříže chladiče. Mimochodem nové jsou i samotné nárazníky, a to jak na standardní verzi, tak na sportovně laděné N Line. Zachovaná zůstala naopak elegantní a aerodynamická boční linie, zakončená decentní odtrhovou hranou na víku kufru, potažmo spojlerem u varianty N Line. Výkonnější verze má dále taky dvě dvojité výfukové koncovky a specifická devatenáctipalcová kola.

Kabina uvnitř Sonaty je pak na jednu stranu minimalistická, na stranu druhou ale pořád vybavená relativně velkým množstvím fyzických tlačítek a ovladačů – Hyundai se nevydal moderní cestou, kdy je vše ovládáno přes dotykový displej.

  • Hyundai Sonata si můžete detailně prohlédnout i na tomto videu:
Zdroj: Youtube

To však neznamená, že by tu displeje nehrály prim. Dvě velké obrazovky, každá o úhlopříčce 12,3 palce, jsou sjednoceny pod zahnuté sklo do jednoho celku a zakrývají podstatnou část palubní desky. Jeden displej slouží pro řidiče jako náhrada klasické přístrojovky, druhý pak jako multimediální centrum s navigací.

U nás se bohužel neobjeví

Už v úvodu bylo řečeno, že na našem trhu se se Sonatou nepotkáme. Důvod je velmi jednoduchý – prodeje na našem trhu by byly pravděpodobně minimální.

O vozy s klasickou čtyřdveřovou karoserií typu sedan je totiž ve střední a západní Evropě pramalý zájem a kupující dlouhodobě upřednostňují zejména SUV, nebo případně hatchbacky. Konkrétně Hyundai má v ČR v nabídce jediný vůz s tříprostorovou karoserií, a ani to není klasický sedan. Model i30 Fastback je totiž ve skutečnosti liftback, kterému se při otevření kufru vyklápí zadní část včetně okna.

Po práci legraci! Hyundai i20 N Line je praktický, stylový a trochu nabroušený

Výrazně větší Sonata (na délku měří vůz 4,9 metru) pak spadá do segmentu sedanů střední třídy, který je u nás dlouhodobě na ústupu. Třeba taková Honda ukončila prodej Accordu na našem trhu již před mnoha lety, stejně tak Ford neprodává model Mondeo a Volkswagen už nenabízí ani klasický Passat.

Nová Sonata se kompletně – tedy včetně nabídky motorů – představí na autosalonu v jihokorejském Soulu, který startuje 30. března. Předpokládáme, že se paleta motorizací nebude příliš lišit od té současné, která zahrnuje benzínové čtyřválce s přeplňováním i bez něj, odstupňované od 152 koní až po 290 koní u nejvýkonnější varianty N Line.

Auto se hodí k pohodlnému cestování nejen po českých luzích a hájích
UFO od Hyundai budeme vídat často. Test ukázal, že zájem by o něj být měl

A kde se tedy vůz vlastně prodává? Jednak v USA, jednak potom v Asii – konkrétně v domovské Jižní Koreji, ale i Číně, Vietnamu nebo v zemích Blízkého východu.