Galerie: Výstava 20 let od ukončení výroby vozů Tatra v Příboru

Exponáty v muzeu nákladních vozů Tatra v Kopřivnici Základem byl vůz Audi 100 v provedení 4x4 Možným projektem k zachování výroby vozů v Tatře Příbor byl i projekt na roční produkci 12 000 užitkových Citroënů C15 Fakticky však ale byl posledním autem vyráběným sériově v Příboře model Beta Základem byl svařený rám Na který se pak lepily laminátové povrchové díly Výroba probíhala v nové hale Projekty na nové generace tatrováckých limuzín tak skončily v propadlišti dějin Třeba i tento designový návrh Geoffa Wardla A tak už žádný technický průkaz osobního vozu neobsahoval razítko Tatra Na zahájení výstavy dokumentující historii výroby osobních vozů Tatra v Příboře přijely i některé zde vyrobené vozy Unikátem je třeba speciál pro záchranný tým Narex Nebo dvoubarevně lakovaná Tatra 603 Výstava obsahuje velké panely s množstvím fotografií a informací Hlavním iniciátorem tohoto projektu byli Zdeněk Kübel (na snímku) a Jiří Slaný Začalo to produkcí modelu 603 V 70. letech jich tu každý rok vzniklo i více než 1000 kusů V Příboru se montovaly také motory Dokonce i do závodních speciálů V polovině 70. let se začala dělat Tatra 613 Prvnímu provedení s mnoha chromovanými prvky se přezdívalo "Chromka" Na speciální objednávky vznikaly i unikátní verze Výstava dokumentuje také různé aspekty života zdejších zaměstnanců Tatry 613 měly na "socialistické" poměry také neobvyklé prvky výbavy V roce 1990 vyrobili v Příboru speciální kolonu vozů pro návštěvu Papeže Jana Pavla II. Experimentovalo se třeba i se speciálním vozem pro manažery Nakonec se poslední v řadě limuzín Tatra stal model 700. Při tvorbě designové makety se poprvé použila i speciální hmota Toto je prototyp "sedmistovky" Příď působila velmi uhlazeně Kvalita interiéru se citelně zlepšila Koncepce pohonu i celého uspořádání ovšem zůstala stejná Tatra své vozy prezentovala na různých výstavách a třeba i na Světovém ekonomickém fóru ve Švýcarsku Tatra Prezident, jejíž design stvořil Václav Král, se nakonec nerealizovala I když se s ní projel i Václav Havel V devadesátých letech vznikla kromě Supertatry MTX ve spolupráci s firmou Eccora také tato nejrychlejší "šestsetřináctka". Motory Tatra se pak ještě dlouho používaly v autokrosu Dnes sídlí v areálu bývalé Tatry Příbor řada jiných průmyslových firem Také toto vozidlo vzniklo díky šikovnosti pracovníků Tatry Příbor