Snad jedinou výjimkou jsou „dobráci“ ze Stráže nad Ohří. Ne že by se na novou techniku netěšili, ale narážejí na jeden zásadní problém: moderní hasičské vozy se jednoduše nevejdou pod viadukt, za nímž stojí zbrojnice.

„V pohodě tam projede naše Škoda 706 RT CAS a Tatra 148, ale tu nikdo v okolí nemá. Nová auta musejí zůstat na druhé straně,“ říká Vladimír Klimeš, velitel jednotky.

Automobilovou stříkačku získali strážští hasiči díky investici obce za rovných 100 tisíc korun v květnu 2003. „Jednotku jsme budovali prakticky z nuly od roku 1994, kdy jsem se do obce přistěhoval. V garáži stála jenom nepojízdná dodávková Škoda 1203. Tu se nám podařilo zpojízdnit a s ní jsme také vyjeli k prvnímu ostrému zásahu po znovuobnovení činnosti jednotky. Bylo to 24. ledna 2003,“ vzpomíná Klimeš.

Po „casce“ doplnila vozový park hasičů v roce 2007 avia. „Tu jsme získali odkoupením techniky ze zaniklé stanice v Perštejně. Společně s ní jsme přivezli i druhou 706ku. Tu jsme dali dohromady a prodali za stejnou sumu, kterou jsme původně zaplatili za oba vozy. Obec tak avia nestála ani korunu,“ doplňuje Michal Záleský, velitel družstva.

Hasební obvod strážských hasičů sahá od křižovatky k Hornímu Hradu přes obce Okounov, Smilov, Boč, Srní, Korunní, Kamenec a pochopitelně Stráž nad Ohří.

V náročném, kopcovitém terénu zasahují hasiči v průměru třináctkrát ročně. Letos už mají průměr splněný a čekají na další výjezdy. O boj s ohněm se ve výjezdu stará devět dobrovolníků. Ze skromných prostředků, které mají k dispozici, se snaží každoročně jednotku dovybavit. Koupili už plovoucí čerpadlo, zásahové přilby či vysavač na hmyz.

Historii jednotky se místním hasičům nedaří dohledat. A tak jediným spolehlivým faktem je, že přestala fungovat po sametové revoluci. Po deseti letech se podařilo její činnost znovu obnovit.