Vladimír Škoda, významný český umělec působící ve Francii, se představuje v Karlových Varech vůbec poprvé a navíc originální uměleckou instalací připravenou pro konkrétní prostory karlovarské galerie. Objekty nejčastěji vycházející z dokonalého a symbolického tvaru koule a kruhu, vytvářené z ušlechtilých kovových materiálů, doplňují velkoformátové fotografie.

Vladimír Škoda se narodil roku 1942 v Praze. Vyučil se soustružníkem frézařem, později studoval kresbu a zajímal se také o malbu. V roce 1968 odchází do Francie, kde studuje na École des Arts Décoratifs v Grenoblu a později pak v Césarově ateliéru na École National Supérieure des Beaux-Arts v Paříži. Přestává se věnovat malbě a začíná se sochařstvím.

V letech 1973-1975 působí v Římě ve Ville Medici a vytváří sérii soch ze železného drátu. Od roku 1975 vznikají první práce v kovárně, které vyúsťují koncem 70. let v realizace monumentálních soch. Po svých prvních samostatných výstavách v galerii Primo Piano v Římě, v galerii BLU v Miláně (1975) a v galerii Ilanne V Paříži (1977) vytváří v roce v 1979 monumentální dílo Horizontal vertical pro sympozium «Situation 1» v Regensburgu a začíná vystavovat po celé Evropě.

Po výstavě v Musée d'Art Moderne v Paříži v roce 1987, kde představuje sérii kovaných koulí nazvanou De l'intérieur, se v jeho práci objevila v roce 1988 dokonalá sféra. Posléze začal Vladimír Škoda vsazovat do nitra ocelových sfér i jiné kovy, například měď, a opracovával jejich povrch rýhováním a leštěním. První sférické sochy se zrcadlovým povrchem vytváří v roce 1991. V roce 1994 se Vladimír Škoda inspiruje permanentním pohybem kyvadla a v roce 1995 představuje první dílo s touto tematikou nazvané Hommage à Foucault v Galerii Rudolfinum v Praze. Dynamiku a techniku kyvadlového pohybu nejlépe reprezentuje instalace Kora z let 19951996, kde se poprvé v jeho díle setkáváme také s využitím vyleštěného konkávního zrcadla. V roce 1999 je jeho dílo Badria s tematikou kyvadla prezentováno na výstavě «Cosmos: du romantisme à l'avant-garde» v Musée des Beaux-Arts vMontréalu. Později se Vladimír Škoda inspiruje také vibračním a otočným pohybem zrcadla důležitý aspekt této problematiky představuje série vibrujících a otočných zrcadel Miroir du temps vznikajících od roku 1999 a představených roku 2006 na výstavě Sppechio del tempo v italském Spoletu. V roce 2013 Vladimír Škoda zahajuje prezentací v Espace d'art contemporain André Malraux v Colmaru cyklus výstav ve Francii, v Německu a v České republice, jejíž součástí je také výstava Virtuální prostor v Galerii umění Karlovy Vary. Celá série výstav, která je doprovázena monografií nazvanou De l'intérieur (z nitra), bude zakončena v červnu tohoto roku výstavou 21 v galerii Caesar v Olomouci a výstavou Energie v Galerii výtvarného umění v Ostravě.

Výstavu v karlovarské galerii můžete navštívit do 14. června denně mimo pondělí od 10 do 17 hodin.